Перейти до основного вмісту

Ролплей (відіграш) діями

Відіграш в НРІ складається з двох частин - акторська гра та дії. Акторська гра це зміна голосу, інтонації та манери мовлення та опис реакцій персонажа на те, що відбувається в грі (злість, здивування, розчарування). Під час гри в живу до цього можуть додаватися тематичний одяг, жести та (опціонально) гра на музичних інструментах. Під відіграшем діями я розумію відігравання різних аспектів персонажа, які гравець або прописав сам, або отримав разом з прегеном. Нажаль, я часто бачу, що люди взагалі не розуміють, що відіграш діями існує і що він не менш важливий, а для деяких ігор навіть більш важливий ніж акторська гра. Тому я хочу поговорити про нього більш детально.

З чого почати відіграш діями?

Для того, шоб вам було що відігравати діями, у вашого персонажа повинен бути ряд аспектів, які будуть спонукати до такого ролплею. Вони закладаються на моменті створення передісторії. Наприклад, ваш персонаж постраждав від дій дворян, які використовували його та його сім’ю для власного збагачення. Тож прояв недовіри у бік дворян буде вашим відіграшем діями. Те, наскільки багато горя привнесли вашому персонажу дворяни, прямо пропорційно тому, наскільки сильно він буде не довіряти їм. Чи може приспати цю недовіру капшук повний золота? Чи може знадобиться щось більше, наприклад демонстрація, що у якогось дворянина є честь?

Переконання, принципи та мотиви вашого персонажа повинні бути максимально зрозумілі вам, щоб ви могли його відігравати діями. Дуже погано підходять прикметники злий, добрий, таємничий чи щедрий. Думайте про аспекти вашого персонажа як про гачки, які може натиснути майстер для створення цікавої ситуації. При цьому не треба чекати цього від майстра, якщо якийсь аспект вашого персонажа підходить для цієї сцени, дійте, тобто відігравайте.

Нащо потрібен відіграш діями?

Якщо ви граєте в гру, в якій у вас немає всеосяжних наративних прав, але при цьому є персонаж, то він ваш основний інструмент додавання ігрових фактів за цей стіл. Роплей діями буде визначати те, як він буде взаємодіяти з цим світом, яку мету він собі поставить та яким шляхом піде до неї. Це дуже добре, якщо ви змінюєте змінювати голос і говорите так, як скрипить шафа. Але якщо при цьому ви заявили цього персонажа як брутального інквізитора і перший же конфлікт намагаєтеся владнати через власне приниження, у мене для вас погані новини. Відіграш діями потрібен, щоб ваш персонаж не чекав на ситуації, а створював ситуації, які будуть провокувати наслідки, тобто рухав історію.

Коли потрібен відіграш діями?

Чим більше свободи ви маєте в модулі або кампанії, тим більш необхідний відіграш діями. Кампанія-пісочниця, що базується на цілях та амбіціях персонажів гравців просто неможлива, якщо гравці не вміють відігравати діями. Ваншоти в стилі story now теж потребують відіграшу діями. Натомість лінійні кампейни та ваншоти можуть взагалі не потребувати від гравця прописаних аспектів персонажу, не кажучи вже про ролплей діями.

Коли відіграш діями не доречний?

Якщо ви створили персонажа, який своїм ролплеєм діями робить неприємно іншим гравцям та заважає грати в задоволення. Наведу приклад. Ваш персонаж ненавидить орків, бо вони вирізали його сім'ю. Ваша група бере в полон орка, щоб дізнатися важливу інформацію, або підкупає орка-торгівця, щоб він був вашим шпигуном. Натомість ви вирішуєте вбити “язика”, бо це ж ваш відіграш діями. Так робити не треба, краще покрутить мотивацію вашого персонажа з одного боку в інший та подумайте, чому він міг би погодитися на такий крок. Можливо, він готовий терпіти цього орка заради знищення сотні інших, а потім він вб’є і його теж.

Мій досвід

Як ви можете здогадатися, в моєму ролплеї превалює відіграш діями. Про акторку я теж не забуваю, часто змінюю голос і не забуваю описувати характерні жести персонажа. Але відіграш діями для мене набагато цікавіший, бо він втягує мене в гру під назвою рішення та наслідки. Коли є простір для прийняття рішень, я думаю про те, яке б рішення прийняв мій персонаж і як би він намагався впоратися з цим викликом. Часто саме в тому, який мій персонаж я знаходжу відповідь на те, щоб і як він буде робити. Відіграш діями переводить мене як гравця з пасивної позиції споживача контенту в активну позицію творця історії. Тож я можу сказати ту саму легендарну фразу "I am not in danger. I am the danger!"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora ! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на приго...

Теги еліт

Теги еліт мають бути інтерпретовані у межах конкретної еліти, на яку вони застосовуються. "Знак Недугу" являє собою занепад сил серед старшого духовенства і має зовсім інший сенс якщо це пухлина, що пожирає мозок кримінального авторитету. Опис тяжкого гріха, що призвів божественного покарання, може підійти в одному випадку, тоді як банда злочинців, що впала в параноїдальний страх через мінливий темперамент боса, підійде в іншому. Деякі теги включають не явні проблеми як частину їх опису “Проблемна дитина” описує стан хаосу, що охоплює еліту, у той час як вони намагаються розібратися з дитиною, яка не повинна існувати. Якщо ви збираєтеся згенерувати еліту, то краще використовувати її у пригоді, отже, ці проблеми та кризи повинні бути описані таким чином, щоб гравці могли бути в них залучені. Ситуація має бути делікатно збалансована між різними головними гравцями всередині еліти, щоб маленького поштовху від групи вмілих незнайомців вистачило для вирішення проблеми. Інші теги бі...