Перейти до основного вмісту

Уряд у королівствах вашого світу

Уряд у королівствах вашого світу

Коли ви вигадуєте світ для НРІ, чи доробляєте світ, вигаданий кимось іншим, треба думати у першу чергу про грабельність. Це десь у книзі може бути суворий та справедливий король, який керує своїм королівством залізною рукою, а всі проблеми вирішує магією, а всі проблеми вирішує чарами, або за допомогою своїх вірних лицарів-магів. Вам потрібно створити уряд, що дасть гравцям гачки для пригод. Тобто багатовимірну структуру з купою вад і сильних сторін. Щоб допомогти вам у цьому, я викладу тут чекліст, який допоможе вам зрозуміти, над чим треба попрацювати. У цій статті я спираюсь на книгу правил настільно-рольової гри «Worlds Without Number».

  • Уряд повинен мати конфлікти всередині себе, конфлікти з громадянами країни, та конфлікти з заколотниками.
  • Уряд повинен мати способи реагувати на дії персонажів гравців. Ви можете не підраховувати кількість та озброєння варти місцевого лорда. Але було б добре розуміти, що вона є та де вона і на що спроможна.
  • Уряд повинен бути продовженням самоототожнення нації. Ви повинні розуміти, чому саме такий уряд існує у цій країні.

Тепер пройдемось по питанням, які добре було б задати собі, щоб розуміти свій світ і не заплутатися у ньому.

  1. Наскільки велика щільність населення у вас в королівстві? З цього буде виходити розуміння можливостей уряду. Ці можливості дуже різні у сільського старости, провінціального барона, та короля, який перебуває на троні у столиці.
  2. Яка структура уряду? Форма правління? Наприклад:: король чи королева над меншими лордами; самодержець із чиновниками, які не є дворянами; президент, обраний певними виборцями; воєначальник визнаний найсильнішим; вибраний Богом лідер країни; володар, що спирається на магію, сенат, парламент та інші.
  3. Як виглядає правлячий клас? Хто це взагалі такі? Наприклад:: спадкове дворянство крові; могутні купці-князі та олігархи; чаклуни та майстри таємних мистецтв; магічно наділені родоводи; пролетаріат, селянство чи ремісники; духовенство однієї чи кількох конфесій; нелюди певного типу; полководці та воєначальники, та інші.
  4. На яке джерело легітимності спирається влада? Наприклад:: вони просто завжди були правителями; вони вважаються мудрішими й чеснішими за всіх інших; їхня бойова міць вражає; боги обрали їх вождями; вони були обрані з волі народу; їх люблять за їхню доброзичливість; вони повністю розгромили останню групу повстанців; вони принесли країні процвітання; вони розгромили попередній уряд; та інші.
  5. Які органи контролю є у влади? Наприклад:: підлеглі лорди, що присягнули правителю; простолюдини-бюрократи; магічно обдаровані силовики; діячі релігії, пов'язаної з державною владою; потужна і шанована судова система; керовані урядом монстри або дикі звірі, що тримають жителів в страху.
  6. Наскільки стабільним є уряд? Ненадійний, маючий проблеми, відносно стабільний, або стабільний та здатний витримати удари.

Тим, хто хоче додати світу життя, можна створити (або вигадати) якісь урядові свята. Чи є в вашому світі Новий рік? Свято першого дня весни? Також можна вигадати проблеми, які були вирішені, або створені урядом нещодавно. Може уряд будує якийсь монумент? Чи створює дорогу через все місто і для її будівництва виганяє людей з їхніх домівок?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...