Перейти до основного вмісту

Дика природа

Доволі часто я бачив як ГМи, які не дуже орієнтуються в тому, як описувати природні ландшафти стикаються з потребою цікаво вести пригоду про подорож у дикому лісі, болотах чи у горах. Навіть якщо основна тема пригоди не у тому, щоб досліджувати природні ландшафти, проста подорож через таку місцевість може викликати складнощі в роботі ГМа. Звісно, можна пропустити подорож і телепортувати групу до міста/данжу/руїн, але чи хороша це ідея? Гарний опис локацій завжди допомогає зануренню в атмосферу за ігровим столом, а енкаунтери (мирні чи бойові) під час такої подорожі розбавлять ваші пригоди та додадуть їм нового смаку.

Чекліст природних ландшафтів

Я використовую от такі чеклісти, які допомогають мені зробити природні ландшафти більш різноманітними.

Ліс

  • Звірі – які є: лякані чи ні. Який склад звірів?
  • Тип лісу: листяний, хвойний, змішаний, джунглі.
  • Густота: рідкісний, середній, густий, непролазний.
  • Суміш з іншим біомом: гори, болота, степ, пустеля.
  • Густота підліска: відсутній, середній, непролазний.
  • Комахи: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Ландшафт: однорідний, перепад висот – яри та пагорби.
  • Сліди стихійних лих: присутні чи ні, якщо так, то яких і як давно вони відбувалися.
  • Сліди людської діяльності: присутні чи ні, якщо присутні, то які?

Гори

Якої групи висот ці гори? 500-1000 метрів, 1000-1500 метрів, 1500-2000 метрів, 2000-3000 метрів, 3000-4000 метрів, 4000-6000 метрів.

Те що може бути актуальним для гір 500--2000 метрів.
  • Наявність рослинності:відсутня, мало, середньо, багато.
  • Наявність скельних виходів: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність річок? Відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність каньйонів: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність озер: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність печер: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність тварин: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність великих птахів: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Наявність поселень: відсутні, наявні.
  • Наявність особливих об'єктів: кам'яний хаос, великий водоспад, каскадний водоспад, велике плато та інші.
Те що може бути актуальним для гір 1000-3000 метрів.
  • Наявність розпадків, повних снігу? Відсутні, мало, середньо.
  • Наявність льодовиків? Відсутні, мало, середньо, великий льодовик.

Болота

  • Розташування: на відкритій місцевості, під деревами.
  • Чи є отруйні випари? Відсутні, мало, середньо, багато, так багато, що ускладнюють видимість.
  • Кількість комах: мало, середньо, багато, дуже багато
  • Кількість змій: мало, середньо, багато, дуже багато
  • Наявність отруйних рослин: відсутні, мало, багато, дуже багато
  • Наявність острівців, досить великих, щоб там відпочити: відсутні, мало, середньо, багато.
  • Кількість водних паразитів: мало, середньо, багато, дуже багато.
  • Наявність місцевих жителів: наявні, відсутні.
  • Наявність інших форм життя: нелюди, нежить, люди, хижаки, інше.
  • Наявність стариць - русел рік чи озер, що іноді зустрічаються в болотах.
Це список чеклістів які я використовую на своїх іграх. Також за можливості в майбутньому я сподіваюсь розробити подібні для пустель, степів та водних біомів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...