Перейти до основного вмісту

О відкритих ситуаціях


О відкритих ситуаціях
Відкриті ситуації це те, що відрізняє НРІ від комп’ютерних ігор. І якщо у вас гра побудована не на відкритих ситуаціях, то у мене для вас погані новини – краще не ведіть цю гру. У щось заскриптоване ми можемо пограти та на комп’ютері.

Що таке відкриті ситуації? Це ситуації які не мають чітко визначеного способу розв’язання. Наприклад, місто атакують сварми (рої) щурів, які веде зла воля щурячого короля. У персонажів гравців є певні здібності та ресурси, а у самих гравців кмітливість і розум. Завдяки цьому вони можуть протистояти щурам та врятувати місто. При цьому щурячий король буде задіювати свої ресурси та свою кмітливість, бо він не хоче програвати.

Як готувати такі ситуації? Це не так вже складно. Спробуйте продумати якими ресурсами володіє сила, що протистоїть персонажам гравців, як вона буде мислити і діяти. Наприклад, щурячий король може чогось боятися і може бути жадібний до якихось конкретних ресурсів. Ще вам потрібно продумати як побудовано поле бою, тобто місто, яке боронять гравці і це теж не дуже важко. Ви навіть можете узяти готове місто з якоїсь пригоди.

Що саме складне? Складніше за все – наважитися. Бо відкриті ситуації важко контролювати. Ви можете завдати гравцям поразки, ви можете вбити персонажів гравців, а може статися так, що вони здобудуть легку перемогу. Чи варто про це піклуватися? Ні. Бо усі ці результати будуть закономірним фіналом вашої історії.

А як бути з балансом? Не треба зайвих піклувань про нього. Нехай про те, щоб впоратися з ворогом піклуються в першу чергу гравці і не кидають своїх персонажів у бій, уповаючи на те, що майстер не дасть енкаунтери, який вони не зможуть подолати. Нехай думають як напасти на тих, кого вони точно переможуть, як отримати допомогу, перевагу чи взагалі втекти від ворога, який сильніше за них.

На останок. Чому варто готувати такі ситуації? Бо це: а) цікавіше, б) перемога в них дає набагато більше насолоди, аніж у заскриптованому конфлікті.

П.С. Поздоровляю усіх моїх читачів – нас більше 1000. Активних і не дуже. Дякую за довіру до мене, я сподіваюсь хоч щось цікаве для ваших ігор ви тут отримаєте.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...