Перейти до основного вмісту

Випадкові зустрічі (енкаунтери)

Я починав цей блог с задумом давати поради людям як зробити випадкові енкаунтери краще. Але ми всі потроху розвиваємось і, з часом, я зрозумів, що треба змінювати підхід до таких енкаунтерів як до явища. Тож найкраще, що ви можете зробити з випадковими зустрічами — прив'язати їх до середовища, яке ви прописали (або хтось прописав за вас, якщо ви водите готову пригоду).

Річ у тім, що монстрів або НІПів не можна діставати з кишені. Вони, як і персонажі гравців – продукт цього світу. Тож, якщо ви готуєте подорож, можна підготувати гравцям енкаунтери, які мають коріння в тому середовищі, через яке подорожуватимуть гравці. Тобто, якщо на гравців напали гобліни, то в них тут десь є табір, якщо скелети – десь поблизу кладовище, або некромантська вежа. Ці місця можна не прописувати, поки гравці не вирішили піти їх дослідити, достатньо одного-двох речень у ваших нотатках ГМ.

На цьому цю дуже корисну нотатку можна було б закінчити, але ні. Те, що може дійсно урізноманітнити енкаунтери, так це поведінка тих, кого ви зустрінете. Що роблять гобліни? Вони просто патрулюють? Вони женуться за якимись полоненими, що втекли від них? Полюють на ведмедя? Їдять, п’ють та грають в азартні ігри? Якщо гобліни підкралися до нічного табору пригодників, то чого вони хочуть? Всіх перерізати? Вкрасти їжу? Вкрасти когось, хто здається їм слабким? Це все ви можете продумати на етапі підготовки.

Окрім того, деякі системи використовують кидок на реакцію. Цей кидок може бути модифікований здібностями персонажів гравців (наприклад модифікатором харизми), а може кидатися як чиста випадковість. Кидок на реакцію дає можливість зрозуміти як поставляться монстри, або НІПи до персонажів гравців, коли вони їх зустрінуть. Може статися, що вони атакують їх, навіть не розібравшись в обставинах. Можливо ватажку гоблінів персонажі гравців нагадали тих самих злих вартових, які знущалися з нього у дитинстві, не дозволяючи жебракувати на вулицях міста. Тоді його лють, та бажання вбивати повністю виправдані. А може гобліни приймуть персонажів гравців за союзників – розбійників, які повинні були прибути від союзників з віддаленого міста. Пояснити наративно те, що випало під час кидку реакції не важко, більше того, це може дати вам нові цікаві обставини.

Я не знаю, чи буду ще постити статті про енкаунтери, може і так, бо я продовжую водити і матеріал потроху накопичується. Але моя щира порада - краще робіть свої цікаві енкаунтери, спираючись на те середовище, в якому у вас відбуваються події гри.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...