Я починав цей блог с задумом давати поради людям як зробити випадкові енкаунтери краще. Але ми всі потроху розвиваємось і, з часом, я зрозумів, що треба змінювати підхід до таких енкаунтерів як до явища. Тож найкраще, що ви можете зробити з випадковими зустрічами — прив'язати їх до середовища, яке ви прописали (або хтось прописав за вас, якщо ви водите готову пригоду).
Річ у тім, що монстрів або НІПів не можна діставати з кишені. Вони, як і персонажі гравців – продукт цього світу. Тож, якщо ви готуєте подорож, можна підготувати гравцям енкаунтери, які мають коріння в тому середовищі, через яке подорожуватимуть гравці. Тобто, якщо на гравців напали гобліни, то в них тут десь є табір, якщо скелети – десь поблизу кладовище, або некромантська вежа. Ці місця можна не прописувати, поки гравці не вирішили піти їх дослідити, достатньо одного-двох речень у ваших нотатках ГМ.
На цьому цю дуже корисну нотатку можна було б закінчити, але ні. Те, що може дійсно урізноманітнити енкаунтери, так це поведінка тих, кого ви зустрінете. Що роблять гобліни? Вони просто патрулюють? Вони женуться за якимись полоненими, що втекли від них? Полюють на ведмедя? Їдять, п’ють та грають в азартні ігри? Якщо гобліни підкралися до нічного табору пригодників, то чого вони хочуть? Всіх перерізати? Вкрасти їжу? Вкрасти когось, хто здається їм слабким? Це все ви можете продумати на етапі підготовки.
Окрім того, деякі системи використовують кидок на реакцію. Цей кидок може бути модифікований здібностями персонажів гравців (наприклад модифікатором харизми), а може кидатися як чиста випадковість. Кидок на реакцію дає можливість зрозуміти як поставляться монстри, або НІПи до персонажів гравців, коли вони їх зустрінуть. Може статися, що вони атакують їх, навіть не розібравшись в обставинах. Можливо ватажку гоблінів персонажі гравців нагадали тих самих злих вартових, які знущалися з нього у дитинстві, не дозволяючи жебракувати на вулицях міста. Тоді його лють, та бажання вбивати повністю виправдані. А може гобліни приймуть персонажів гравців за союзників – розбійників, які повинні були прибути від союзників з віддаленого міста. Пояснити наративно те, що випало під час кидку реакції не важко, більше того, це може дати вам нові цікаві обставини.
Я не знаю, чи буду ще постити статті про енкаунтери, може і так, бо я продовжую водити і матеріал потроху накопичується. Але моя щира порада - краще робіть свої цікаві енкаунтери, спираючись на те середовище, в якому у вас відбуваються події гри.
Коментарі
Дописати коментар