Як я вже писав, я розділяю не рейки та пісочницю, а сюжетні кампанії та кампанії-пісочниці. Рейки – це просто моменти, коли гравці йдуть від одної ситуації до іншої, не маючи вибору. Саме наявність підготовленого сюжету робить кампанію не пісочницею. Сюжет може бути варіативним, він може бути дуже закрученим і містити якісь побічні гілки, які не пов’язані з головною, але це все ще сюжет. Гравці не можуть кинути його і узятися за щось інше, бо вони погодилися грати саме у цей сюжет.
У пісочниці курс обирають гравці. Майстер може вести сюжет десь на рівні світу, прикладом такого сюжету може бути війна, повстання, пандемія, катаклізм і тому подібне. Цей сюжет може вчиняти тиск, наприклад військові ворожої країни прийшли захопити фортецю персонажів гравців, але чи захищати ту фортецю – вирішують гравці.
Сюжетні гачки
І все ж, грати у світ, в якому ні з чим взаємодіяти – не дуже весело. Для того, щоб персонажі гравців щось робили треба жбурляти в них сюжетні гачки. Про цей термін дуже багато розповідає Джастін Александріан. Я лише скажу, що сюжетні гачки це такий собі привід зайнятися чимось. Як правило, персонажі гравців у кампанії-пісочниці отримують такі гачки з трьох джерел.- Чутки. Це можуть бути плітки в таверні, пісня бардів, древні літописи, або навіть прямі прохання НІПів допомогти.
- Гравці самі вигадують собі квест. Яскравим прикладом такого квесту можу бути пограбування барона, бо в нього дуже багато золота.
- Розв’язання поточних проблем. Наприклад, в когось з гравців щось вкрали, або проблеми виникли у фортеці, що належить гравцям.
Коментарі
Дописати коментар