Перейти до основного вмісту

Сюжет у кампаніях-пісочницях

Сюжет в кампаніях-пісочницях
Як я вже писав, я розділяю не рейки та пісочницю, а сюжетні кампанії та кампанії-пісочниці. Рейки – це просто моменти, коли гравці йдуть від одної ситуації до іншої, не маючи вибору. Саме наявність підготовленого сюжету робить кампанію не пісочницею. Сюжет може бути варіативним, він може бути дуже закрученим і містити якісь побічні гілки, які не пов’язані з головною, але це все ще сюжет. Гравці не можуть кинути його і узятися за щось інше, бо вони погодилися грати саме у цей сюжет.

У пісочниці курс обирають гравці. Майстер може вести сюжет десь на рівні світу, прикладом такого сюжету може бути війна, повстання, пандемія, катаклізм і тому подібне. Цей сюжет може вчиняти тиск, наприклад військові ворожої країни прийшли захопити фортецю персонажів гравців, але чи захищати ту фортецю – вирішують гравці.

Сюжетні гачки

І все ж, грати у світ, в якому ні з чим взаємодіяти – не дуже весело. Для того, щоб персонажі гравців щось робили треба жбурляти в них сюжетні гачки. Про цей термін дуже багато розповідає Джастін Александріан. Я лише скажу, що сюжетні гачки це такий собі привід зайнятися чимось. Як правило, персонажі гравців у кампанії-пісочниці отримують такі гачки з трьох джерел.
  • Чутки. Це можуть бути плітки в таверні, пісня бардів, древні літописи, або навіть прямі прохання НІПів допомогти.
  • Гравці самі вигадують собі квест. Яскравим прикладом такого квесту можу бути пограбування барона, бо в нього дуже багато золота.
  • Розв’язання поточних проблем. Наприклад, в когось з гравців щось вкрали, або проблеми виникли у фортеці, що належить гравцям.
Краще за все робити такі гачки, що будуть викликати емоції, бо емоційна залученість гравців це дуже важлива складова гри. Подивиться на персонажів гравців, які в них цілі? Яке минуле? Які цінності? От з цим і раджу працювати.

Сюжетні твісти

Всі ми любимо вбивати щурів у підвалі таверни, так? Але як добре коли ти думаєш, що це буде щось банальне, спускаєшся у підвал, а там розумні щури і в них своя таверна. Тепер вже ці щури просять вбити тих, хто на горі. Це сюжетний твіст і я раджу їх використовувати у квестах, щоб уникати надлишкової банальності. Неочікувані повороти це круто, а ще крутіше, коли до них залучені сили, з якими персонажі гравців пересікалися у минулому.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...