Коли я читаю, що хтось відокремлює монстрів від НІПів в НРІ, мені стає трохи сумно. Бо подібне розділення гарне для комп’ютерних ігор і простих настолок з читкими правилами. Але в НРІ особисто мені хочеться бачити логічний і продуманий світ, з яким можна взаємодіяти і який можна досліджувати. Тому далі я наведу підхід К. Крофуорда з рулбуку “Worlds Without Number” до створення істот в НРІ, який мені подобається.
“Щоразу, коли ви створюєте нову істоту, дайте їй трохи, свого роду, посилань на її контекст. Визначте цивілізацію або групу, які її створили, зв'яжіть її з конкретним стародавнім місцем або вплетіть її в суспільство. Зв'яжіть це з чимось, що гравці роблять або теоретично можуть розслідувати. Якщо ви дасте своїм істотам якийсь цілісний контекст у вашому світі, ваші гравці помітять це, навіть якщо вони ніколи не досліджують деталі цих зв'язків.
У діяльності монстрів є наслідки, і ці наслідки мають проявитися у світі. Це занадто просто - посадити якусь гидоту, що вбиває героїв, за півдня ходьби від прикордонного села та не думати про те, як вона може взаємодіяти з місцевими жителями. Просте "Воно їх з'їдає", може бути абсолютно правдою, але як місцеві люди справляються з цим? Чи намагаються вони заспокоїти істоту, чи полюють на неї, чи уникають її території? Можливо, це якесь успадковане прокляття, давня проблема, яка існує так довго, що спільнота живе навколо неї та сформувала якийсь механізм для її вирішення? Можливо, те, як люди справляються з істотою, глибоко пов'язане з якоюсь минулою ситуацією. Мешканці села можуть уникати території монстра та мати табу на спроби полювати на нього, бо в минулі століття це було рабське створіння, створене чарівником, щоб захистити свої землі від, нині давно померлого, ворога.
Відтоді правду, можливо, було забуто, але тільки для того, щоб персонажі гравців виявили уривки знань, які натякають не тільки на правду, а й на механізми, за допомогою яких можна відновити контроль над істотою.”
Окремо хочу зазначити, що такий підхід потрібен не всюди. Іноді люди збираються просто пограти у щось веселе, де супротивники просто болванчики, яких можна валити пачками, як у пригодницьких бойовиках.
Коментарі
Дописати коментар