Перейти до основного вмісту

Пісочниця та кіберпанк

Пісочниця та кіберпанк

Як можуть знати активні читачі цього блогу, я ініціатор перекладу SRD Cities Without Number. Я (та моя молода команда) вже переклали цей документ і потроху займаємося його вичиткою. Але, нажаль, в SRD К. Кроуфорд не додав те, за що його дуже люблять - дуже якісні інструменти для генерації логічного світу, який можна використовувати в кампанії пісочниці. Тож я вирішив потроху розбирати поради з Cities Without Number: Free Version. Ця версія доступна на drivethrurpg.com за 0.00$ і все, що вам потрібно, щоб використовувати поради з неї - знайти англійську, або як я - мати наснагу перекладати все через deepl.com.

Я ж, зі свого боку, буду потроху розбиратиму взяті звідти поради зі створення контенту, деякі з них спробую застосувати і переказати тут у вигляді прикладів. Моя мета, як завжди, показати які є гарні інструменти для того, щоб водити кампанії пісочниці без заздалегідь прописаного сюжету. Можливо, якщо я не втрачу ентузіазм до цієї діяльності, я потроху розберу поради з усіх книг Кроуфорда.

Рівні світу в Кіберпанк

Світ - це верхній рівень. Вам не потрібно багато знати про світову історію, міжнародні відносини чи дрібні деталі глобальних проблем і конфліктів. Вам також не потрібно чітко встановлювати дату; багато захопливих фантастичних творів у жанрі кіберпанк неоднозначно вказують на те, коли саме події відбуваються. Ви залишаєте світ розпливчастим з двох основних причин: надзвичайно складно скласти цілісну глобальну хронологію численних взаємодіючих сил, і це, як правило, не є чимось, що хвилює гравців. Якщо шматок глобальної історії не дає вам негайного пригодницького сенсу, не варто витрачати сили на його створення, хіба що ви отримуєте задоволення від процесу. Гравців хвилюватимуть нагальні проблеми та можливості, які ви їм пропонуєте. А глобальні міжнародні ситуації корисні лише доти, доки вони дають вам якусь пригодницьку зачіпку, яку ви можете запропонувати гравцям.

Місто - це середній рівень. Хоча ігри в стилі кіберпанк іноді занурюються в сільську місцевість або дику природу, переважна більшість з них зосереджені на конкретному місті або містах. Навіть події, які відбуваються за межами міста, як правило, пов'язані з ним. Вам потрібна основа для початку кампанії, і вона майже напевно є певним містом, яке ви розробляєте як тло для пригод вашої групи. Ви можете витягнути існуюче місто з реальності, перемотати його на кілька десятиліть вперед і використати його в якості тла для вашої гри. Ви також можете розробити своє місто, впроваджуючи нові стандарти архітектури. А ще ви можете піти середнім шляхом, та переробити одне чи декілька поселень у якусь іншу агломерацію. Що б ви не обрали, вам потрібна правильно побудована пісочниця для ваших майбутніх пригод.

Округ - це найнижчий рівень вашої кампанії. Це може бути район, аркологія, нетрі, сільська місцевість, корпоративний анклав або будь-яка інша частина вашого міста чи його околиць з певною темою чи згуртованою ідентичністю. Райони - це місце, де відбуваються пригоди, і тому вони потребують найретельнішого опрацювання з усіх трьох рівнів світу вашої кампанії. Райони містять конкретних NPC, фракції, будівлі, бази та локації. Це місця, якими гравці, швидше за все, будуть цікавитися і з якими вони будуть взаємодіяти. Мегаполіс у стилі кіберпанк може містити майже необмежену кількість районів, і рідко виникає проблема правдоподібності з тим, щоб витягнути з капелюха новий район, коли це потрібно. Ви можете створити кілька таких районів на цьому етапі розробки сеттінгу, просто щоб надихнути себе на різні види пригод.

Що ж, на цьому поки все. В наступних нотатках, ми спробуємо погратися в генерацію світу, міста та району, а також поговоримо про теми кіберпанку.

Коментарі

Ievgen каже…
Дяка і респект. Боже, блогспот, я аж здригнувся від спогадів про сплоги і ті десятки проєктів, що досі висять в неті завдяки тьому ветерану блогсайтів...
Сашко каже…
Був на початку повномасштабки на курсах, і там блогпост одна викладачка порадила. Для моїх амбіцій тут є все що потрібно і за 0 грн.

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora ! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на приго...

Ролплей (відіграш) діями

Відіграш в НРІ складається з двох частин - акторська гра та дії. Акторська гра це зміна голосу, інтонації та манери мовлення та опис реакцій персонажа на те, що відбувається в грі (злість, здивування, розчарування). Під час гри в живу до цього можуть додаватися тематичний одяг, жести та (опціонально) гра на музичних інструментах. Під відіграшем діями я розумію відігравання різних аспектів персонажа, які гравець або прописав сам, або отримав разом з прегеном. Нажаль, я часто бачу, що люди взагалі не розуміють, що відіграш діями існує і що він не менш важливий, а для деяких ігор навіть більш важливий ніж акторська гра. Тому я хочу поговорити про нього більш детально. З чого почати відіграш діями? Для того, шоб вам було що відігравати діями, у вашого персонажа повинен бути ряд аспектів, які будуть спонукати до такого ролплею. Вони закладаються на моменті створення передісторії. Наприклад, ваш персонаж постраждав від дій дворян, які використовували його та його сім’ю для власного збагаченн...

Створення неігрових персонажів гравцем

Наразі я граю у дві довгі кампанії - по системах Swords of the Serpentine та самописній, системі від мого друга дитинства. В мечах ми граємо в міське фентезі з елементами детективу, а у мого друга в самописній системі ми граємо в доволі класичну пригодницьку партію в регіоні, де конфліктують між собою різні фракції. Оля (майстриня SotS) попросила підготувати пару неігрових персонажів (НІПів) кожного з гравців перед стартом кампейну. Я настільки розігнався, що привніс цю практику в другий кампейн, в якому я граю. Оскільки я не маю змоги водити багато ігор, то, мабуть, найкраще що я можу - поділитися позитивними практиками, які допомогли покращити ігри, в яких я беру участь. Практика створення НІПів гравцем стала виявилася позитивною, тож ділюся. А чи треба? Не варто створювати неігрових персонажів якщо ви не впевнені, що майстер погодиться їх додавати до ігрового світу. Поговоріть з майстром, уточніть деталі сетінгу та особливості проведення пригоди. Можливо, ви будете грати у кампейн, ...