В цьому дописі я планую обговорити теми які підіймаються в жанрі кіберпанку. Звичайно не існує якогось затвердженого та загальновизнаного переліку, тому я наведу тут теми взяті з безкоштовної версії книги Cities Without Number. Вони можуть вам допомогти тоді, коли потрібно прийняти рішення щодо вашого світу або з'ясувати, чим обернулася певна подія в його минулому.
Відчуження. Ви насправді ні до чого не належите. Ваші стосунки є тимчасовими, ви встановлюєте їх за своїм вибором і з міркувань вигоди.. Ваша ідентичність є самоствореною і самовизначеною, і якщо ви незадоволені та самотні, це означає, що ви не знайшли правильну групу, з якою могли б себе ідентифікувати. Вважається, що люди, які приймають ідентичність, яку вони не створили особисто, є не освіченими та відсталими. Вірність родині, релігії, нації чи етнічній групі є ознакою нерозвинутості. Лояльність вважається чимось для бідних, злочинців і дурних. Представники корпорації, над сприйняттям яких працюють маркетологи, належать до того, що, на думку маркетингових кампаній, принесе їм найбільше щастя.
Комерціалізація. Майже все можна купити та продати. Можливо є речі якими поки не торгують, але над цим вже працюють корпоративні маркетологи. Здоров'я, сила, тривалість життя, щастя, свобода, повага… якщо хтось хоче цього, хтось намагається це продати. Це може бути продукт, або підписка на нову релігію чи соціальне коло, або "плата за користування". Якщо ви хочете розкрити цю тему, вам треба взяти декілька явищ, продаж яких вам здається неможливим і зробити так, щоб ними торговали у вашому світі.
Консюмеризм. Жити - значить купувати. Щастя полягає в тому, щоб купувати правильні товари, підписуватися на правильні послуги та платити правильні внески. Якщо ви нещасливі, то це тому, що ви не купили необхідні речі або не звернули увагу на правильні маркетингові кампанії. Володіння гарними речами робить вас хорошою людиною, гідною поваги, успіху та бажаної соціальної приналежності. Якщо хочете розкрити цю тему, підкресліть тягу до володіння речами у вашому світі. Кожен завжди намагається роздобути гроші для наступного кроку вгору, тому що, отримавши їх, він обов'язково буде щасливий принаймні деякий час.Дегуманізація. Маркетологи та ідеалісти можуть говорити про кіберпростір як про крок до кращої версії себе, але в реальності це не так. Чим більше ви кібернетизуєтся, тим менше у вас залишається спільного зі звичайними людьми. Це може проявлятися в небезпечно викривлених емоціях, втраті певних типів "непотрібних" фізичних стимулів або ж у простій нездатності спілкуватися з істотами, які набагато слабші, повільніші та менш розумні, ніж ви. Суб’єкти з великою кількістю кібернетичних імплантів поводяться не так, як звичайні люди та роблять те, що дозволяє їм їхнє кібернитизоване тіло, можливо, у спосіб, неприйнятний для звичайних людей.
Відчай: Нічого не стане краще. Світ складний, і для більшості людей він буде тільки погіршуватись. Спроби покращити ситуацію - це або марні зусилля, приречені на провал через свою ідеалістичну непрактичність або якийсь зловісний егоїстичний задум. Звичайні люди борються не стільки за краще життя, скільки за те, щоб їхнє життя не розвалилося. Для розкриття цієї теми додайте кілька обнадійливих планів та інфраструктурних зусиль, які зазнали невдачі, щоб підкреслити загальний дух безнадійності у вашому світі. Ще краще, якщо їхня невдача призвела до погіршення ситуації.
Ескапізм. Кожен хоче втекти від цього світу. Хтось робить це за допомогою віртуальної реальності, хтось за допомогою наркотиків, дехто за допомогою релігії чи соціальних груп. Багато людей не вірять у те, що їхнє життя коли-небудь дійсно покращиться, або що вони коли-небудь дійсно зможуть уникнути наслідків ситуацій, в яких вони опинилися. Вони вдаються до цих тимчасових втеч, бо це все, на що вони можуть сподіватися. Найкращий спосіб розкрити цю тему - через НІПів, які вдаються до ескапізму.
Божевілля. Деякі люди просто не можуть жити в цьому світі, але не готові померти. Результатом є певного роду божевілля. Можливо, це фанатична відданість маргінальній справі, гедоністичний аморалізм, спрямований лише на миттєве задоволення, або чіпляння за якусь неможливу віру чи неправдиву теорію змови. Як би там не було, лише реконфігуруючи реальність навколо себе, вони здатні впоратися зі своїм життям, навіть якщо ця реконфігурація змушує їх до актів насильства чи злочинів. Щоб розкрити цю тему можна додати у світ кілька божевільних суспільних рухів, релігій чи політичних партій, показуючи, як спільне божевілля дає полегшення і сенс життя їхнім прихильникам.
М'ясо. Попри всю відданість кіберпанку вісімдесятих років VR-аватарам і цифровому хакерству, більша частина світу працює за рахунок м’язів. Автоматизація не є чимось, що зачіпає повсякденне життя більшості людей. У бідних кварталах процвітає кримінал, де ніхто не планує платити за роботів або програми, коли під рукою є дешева людська робоча сила. Мешканці нетрів зазвичай не спілкуються на онлайн-форумах, вони розмовляють у барах та на вулицях. Чим більше у вашому кіберпанку присутній аромат вісімдесятих, тим менше мережева взаємодія безпосередньо торкнеться звичайних громадян.
Секс: Як і будь-яке інше первинне людське бажання, секс був упакований, комерціалізований і проданий. Маркетологи, у погоні за наживою, культивують апетити, немислимі для інших, вичерпавши новизну будь-яких менших пороків і не стримувані нічим, що нагадує мораль. Створені корпораціями сексуальні ідентичності, існують виключно для того, щоб слугувати сегментації ринку. Якщо ваша орієнтація не досягне запланованих показників продажів, її припинять випускати як продукт і медіа-підтримку скасують. ГМи повинні бути дуже обережними, граючи з цим елементом сеттінгу, і отримати чітку і явну згоду від групи, перш ніж робити його важливим елементом гри. Часто буває ефективніше залишити деталі обережно невизначеними, щоб гравці могли самостійно вирішити чим заповнені ці прогалини LOR’у.
Убогість. Все в цьому світі, що не є об'єктом активного корпоративного інтересу, занепадає, руйнується і покривається плямами. Інфраструктура та міські пам'ятки минулих епох ще можуть працювати, але лише якщо вони отримують мінімальний догляд. Якщо якесь місце виглядає по-справжньому гарно, існує хтось, хто витрачає багато грошей, щоб підтримувати його в такому стані.
Стиль. Слідувати моді - означає бути гідною людиною. Той, хто не має стилю, очевидно, не може контролювати щось інше у своєму житті. Якщо ідентичність людини не є дисциплінованою та керованою, то як можна довіряти їй важливі справи? Різні групи мають різні стандарти моди, але навіть найвідчайдушніший іконоборець повинен принаймні визнавати існування стандартів. Підкресліть це у своєму світі, зробивши певні бренди та стилі надзвичайно важливими маркерами, здатними змінювати те, як людину сприймають інші.
Підступність: Кожен переслідує власні інтереси. Оточуючим можна довіряти лише доти, доки їхні інтереси збігаються з вашими. Кожен вважає, що угоди будуть виконуватися лише поки вони взаємовигідні, а стосунки триватимуть лише доки вони приносять вони приносять користь усім сторонам. Це навіть не дивно, коли партнер підставляє вас, тому що ви, ймовірно, збиралися вчинити так само, якби знайшли спосіб отримати з цього вигоду. Для розкриття цієї теми, треба наголошувати на крихкості ділових стосунків, а також на тому, як мало лояльності існує перед обличчям спокусливої вигоди.
Урбанізація: Історії кіберпанку майже завжди зосереджені навколо міст. Сільська місцевість це не просто маленькі поселення, це віддалені пустки, зайняті повстанцями та відлюдниками. Все, що є важливим, або відбувається в місті, або пов'язане з містом. Щоб підкреслити цю тему, ми знімаємо акценти з усього, що існує за межами міста. Ніщо там не має значення, якщо тільки якась міська подія не вимагає від гравців потрапити в якусь віддалену пустку.
Насильство: Вбивства і жорстокість - звичайна справа у цьому світі, і на них майже не звертають уваги особливо якщо жертва нижчого класу. Правоохоронні органи, що підтримуються корпораціями, навіть не вдають, що їх хвилюють вбивства серед простих громадян. А урядові поліцейські зацікавлені лише в тому, щоб не допустити створення ворожих силових блоків, які б загрожували владі на місцях. Єдина безпека простих людей полягає у власній здатності до насильства, та кількості грошей, які вони можуть заплатити місцевим бандам.
Коментарі
Дописати коментар