Трохи офтопу
Системи Without Number як і все, що робить Кевін Кроуфорд лишаються в моєму серці, але хочеться трохи іншого експерієнсу як майстру і я обрав для себе системи Evil Hat Productions, а саме Band of Blades. Чому не Blades in the Dark? Бо маю мрію колись в них пограти, а у Band of Blades пограти навіть не мрію, тому буду колись їх водити. Тим більше, що я фанат гри Battle Brothers і хотів би колись пограти в НРІ, що схожа на неї (виявилося, що Band of Blades не дуже схожа, але відступати вже нікуди).
Огляд системи я поки що робити не готовий, до цього десь приблизно півроку, але я маю чим поділитися з вами вже зараз. На це мене надихнув блогер, OSR-щик та PBT-ашник Darkmentant. І дійсно, подумав я, коли я ще буду вести ті Band of Blades, чому б не вкрасти гарні практики з цієї гри вже зараз для ведення поточного кампейну?
Так я вкрав концепцію позиції під час перевірки, яка притаманна Blades in the Dark і іграм, що пішли від неї, наприклад, Band of Blades та Wicked Ones. Якщо ви граєте в ДНД-подібні ігри, або в цілому ігри де є перевірка навичок, я раджу задуматися над тим, щоб теж використовувати цю практику.
Якою може бути позиція під час перевірки?
Позиція може бути: безпечною, ризикованою та відчайдушною. Вона відображає наскільки ризикованим є становище персонажа гравця під час перевірки.- Безпечна позиція – персонажу гравця нічого не загрожує, якщо не вийде, то він може спробувати знову, можливо, змінивши підхід.
- Ризикована – персонаж ризикує негативними наслідками. Погіршенням ситуації, своїм здоров’ям, репутацією, тощо.
- Відчайдушна – персонаж ризикує дуже неприємними наслідками – смерть, загибель товариша, вигнання зі спільноти, до якої він належить, тощо.
Я вчуся оцінювати позицію та проговорювати її, коли гравець робить заявку за для розв’язання якої треба кидати куби. Це може бути не так вже легко, як здається на перший погляд. Після того, як я приходжу до певного висновку, я сповіщаю про нього гравця і він може передумати, якщо очікував на інший рівень ризику.
Навіщо це треба?
Почнемо з того, що персонаж бачить та відчуває більше ніж гравець. Він більше турбується про власне життя, його увага сильніше сконцентрована на поточному моменті. Гравець може забути, що стеля приміщення дуже ненадійна, а от персонаж постійно бачить цю стелю і може зрозуміти, що його спроба вибити двері плечем може мати більш фатальні наслідки, ніж просто закриті двері та відбите плече.Обговорення позиції прочищає мозок і допомагає позбутися образ, які виникають на базі непорозуміння між майстром та гравцем під час опису певної ситуації. До того ж, якщо у вашій грі є бонуси, які гравець може додати до кидка, а може лишити на потім, він може використати їх, почувши про те, що позиція персонажа відчайдушна. Інший варіант – гравець може подумати який предмет міг би зробити позицію його персонажа менш ризикованою? Або, можливо, йому може допомогти персонаж іншого гравця?
Коментарі
Дописати коментар