Перейти до основного вмісту

Позиція під час перевірки

Позиція під час перевірки

Трохи офтопу

Системи Without Number як і все, що робить Кевін Кроуфорд лишаються в моєму серці, але хочеться трохи іншого експерієнсу як майстру і я обрав для себе системи Evil Hat Productions, а саме Band of Blades. Чому не Blades in the Dark? Бо маю мрію колись в них пограти, а у Band of Blades пограти навіть не мрію, тому буду колись їх водити. Тим більше, що я фанат гри Battle Brothers і хотів би колись пограти в НРІ, що схожа на неї (виявилося, що Band of Blades не дуже схожа, але відступати вже нікуди).

Тож, що робить нормальна людина після покупки рулбуку? Читає його і потім веде. Що роблю я? Перекладаю для себе, систематизую, питаю у знайомого, який водив цю гру, якщо не зміг зрозуміти про що мова. Англійська в мене не настільки високого рівня, щоб розуміти текст на рівні, що потрібен майстру. Як гравцю – вистачило б, але майстру треба прочитати і зрозуміти все, бо очікувати від гравців допомоги у розумінні правил – марна надія.

Огляд системи я поки що робити не готовий, до цього десь приблизно півроку, але я маю чим поділитися з вами вже зараз. На це мене надихнув блогер, OSR-щик та PBT-ашник Darkmentant. І дійсно, подумав я, коли я ще буду вести ті Band of Blades, чому б не вкрасти гарні практики з цієї гри вже зараз для ведення поточного кампейну?

Так я вкрав концепцію позиції під час перевірки, яка притаманна Blades in the Dark і іграм, що пішли від неї, наприклад, Band of Blades та Wicked Ones. Якщо ви граєте в ДНД-подібні ігри, або в цілому ігри де є перевірка навичок, я раджу задуматися над тим, щоб теж використовувати цю практику.

Якою може бути позиція під час перевірки?

Позиція може бути: безпечною, ризикованою та відчайдушною. Вона відображає наскільки ризикованим є становище персонажа гравця під час перевірки.
  • Безпечна позиція – персонажу гравця нічого не загрожує, якщо не вийде, то він може спробувати знову, можливо, змінивши підхід.
  • Ризикована – персонаж ризикує негативними наслідками. Погіршенням ситуації, своїм здоров’ям, репутацією, тощо.
  • Відчайдушна – персонаж ризикує дуже неприємними наслідками – смерть, загибель товариша, вигнання зі спільноти, до якої він належить, тощо.

Я вчуся оцінювати позицію та проговорювати її, коли гравець робить заявку за для розв’язання якої треба кидати куби. Це може бути не так вже легко, як здається на перший погляд. Після того, як я приходжу до певного висновку, я сповіщаю про нього гравця і він може передумати, якщо очікував на інший рівень ризику.

Навіщо це треба?

Почнемо з того, що персонаж бачить та відчуває більше ніж гравець. Він більше турбується про власне життя, його увага сильніше сконцентрована на поточному моменті. Гравець може забути, що стеля приміщення дуже ненадійна, а от персонаж постійно бачить цю стелю і може зрозуміти, що його спроба вибити двері плечем може мати більш фатальні наслідки, ніж просто закриті двері та відбите плече.

Обговорення позиції прочищає мозок і допомагає позбутися образ, які виникають на базі непорозуміння між майстром та гравцем під час опису певної ситуації. До того ж, якщо у вашій грі є бонуси, які гравець може додати до кидка, а може лишити на потім, він може використати їх, почувши про те, що позиція персонажа відчайдушна. Інший варіант – гравець може подумати який предмет міг би зробити позицію його персонажа менш ризикованою? Або, можливо, йому може допомогти персонаж іншого гравця?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...