Genesys
Універсальна хевірульна система. Навички, характеристики, зброя - купа всього і доволі слабка підтримка самплментами як онлайн, так і офлайн гравців. В цьому плані не сильно відрізняється від систем Кроуфорда, тим більше що підтримує купу сетінгів. Що мені в ній дійсно сподобалося, так це можливість доволі детально налаштувати складність перевірки та те, що перевірки (навіть атаки в бою) дуже рідко не мають ніяких наслідків.
Коли ми кидаємо куби на перевірку (у більшості ігор в які я грав) ми отримуємо або провал, або успіх. Звісно, гарний майстер може вигадати багато чого. Можна сказати: “Так ти таки перестрибнув ту лавову річку, але ти пошкодив ногу” навіть коли перевірка провалилася. Але переваги та загрози, які випадають на кубах в Genesys дають вам вектор мислення.
В системі Genesys на перевірку кидаються різні куби, результатом яких може бути: нічого, провал, успіх, перевага, загроза та тріумф. Нічого - ніяк не впливає на гру, провали та успіхи анульовують друг друга, як і переваги та загрози, а тріумф це щось визначне + успіх.
Ви бачите: три переваги під час підслуховування розмови, але в цілому перевірка провальна. То що ж сталося? Ти почув три речення, які співрозмовники казали особливо гучно. Часткові успіхи, які є різних НРІ також вирішують цю проблему, але лише частково (от такий каламбур). Майстру доволі важко це все вигадувати, а оці переваги та загрози під час перевірки дають хоч якийсь поштовх.
Але, як показала практика, в бою ця купа кубів - той ще кранч. Хоча це не є плюсом чи мінусом само по собі. Комусь же подобаються D&D 3.5 та Pathfinder 2E, та й D&D 5 туди ж. З іншого боку, кранч у Genesys існує не заради кранчу, а заради відображення хаосу бою та можливостей, які він надає персонажам.
Односторінковки
Я знайшов для себе той тип систем, по яким я готовий водити ваншоти. Це односторінковки. Це маленькі системи на 1-2 сторінки, які підтримують певну гру на задану тему. Односторінковок існує безліч, найбільш відомими, по моїм спостереженням є The Witch is Dead та Honey Heist. В першу я пограв, при чому два рази у різних майстрів, другу я провів двічі. Крім неї я провів Goblin Punks, Wreck The Halls та Goat Crashers. А ще я спробував поводити лайтрульну Yippee-Ki-Yay.
І от що я можу сказати з приводу маленьких систем. Коли у вас є простий задум на один ваншот, вони можуть бути дуже крутим рішенням. Може комусь і захочеться вести сюжет односторінковки The Witch is Dead на тому ж Fate або сюжет Wreck The Halls на Cyberpunk RED. На засвоєння системи і тупняки такі люди витратять чимало часу, який їм економить використання односторінковки. З іншого боку - односторінковка дуже слабо пояснює як водити гру і майже не допомагає створити пригоду. Тож успішність того як у вас все вийде буде залежати лише від ваших умінь. Особисто у мене найкращі враження від проведення Goat Crashers де хоробрі кози намагалися прорватися на сільську дискотеку. Відчувалося, що я чверть дитинства провів у селі і дуже базовано підходжу до створення атмосфери.
Якщо ви хочете просто отримати фан і від не дуже складного ваншоту на 3-4 години - односторінковки або лайтрульні системи можуть вам допомогти. Звісно, провести їх може бути трохи складніше ніж гру з чіткою структурою і купою саплментів, але зато ви зможете зосередитися на підготовці пригоди, а не на вивченні правил і піклуванні, щоб їх знали гравці.
Коментарі
Дописати коментар