Перейти до основного вмісту

Перевірки в Genesys та односторінковки

Вже певний час я не займаюся розбором того які інструменти існують для водіння пісочниць, тому що готуюся бути гравцем аж у двох кампаніях. Треба знати правила, а воно все англійською на купі сторінок, тож добре якщо я впораюся з підготовкою до початку кампаній. Щоб не пропадати надовго з етеру я можу поділитися з вами враженням від гри по системі Genesys та водіння односторінковок. Тим більше, що мої поради можуть бути для когось корисними.

Genesys

Універсальна хевірульна система. Навички, характеристики, зброя - купа всього і доволі слабка підтримка самплментами як онлайн, так і офлайн гравців. В цьому плані не сильно відрізняється від систем Кроуфорда, тим більше що підтримує купу сетінгів. Що мені в ній дійсно сподобалося, так це можливість доволі детально налаштувати складність перевірки та те, що перевірки (навіть атаки в бою) дуже рідко не мають ніяких наслідків.

Коли ми кидаємо куби на перевірку (у більшості ігор в які я грав) ми отримуємо або провал, або успіх. Звісно, гарний майстер може вигадати багато чого. Можна сказати: “Так ти таки перестрибнув ту лавову річку, але ти пошкодив ногу” навіть коли перевірка провалилася. Але переваги та загрози, які випадають на кубах в Genesys дають вам вектор мислення.

В системі Genesys на перевірку кидаються різні куби, результатом яких може бути: нічого, провал, успіх, перевага, загроза та тріумф. Нічого - ніяк не впливає на гру, провали та успіхи анульовують друг друга, як і переваги та загрози, а тріумф це щось визначне + успіх.

Ви бачите: три переваги під час підслуховування розмови, але в цілому перевірка провальна. То що ж сталося? Ти почув три речення, які співрозмовники казали особливо гучно. Часткові успіхи, які є різних НРІ також вирішують цю проблему, але лише частково (от такий каламбур). Майстру доволі важко це все вигадувати, а оці переваги та загрози під час перевірки дають хоч якийсь поштовх.

Але, як показала практика, в бою ця купа кубів - той ще кранч. Хоча це не є плюсом чи мінусом само по собі. Комусь же подобаються D&D 3.5 та Pathfinder 2E, та й D&D 5 туди ж. З іншого боку, кранч у Genesys існує не заради кранчу, а заради відображення хаосу бою та можливостей, які він надає персонажам.

Односторінковки

Я знайшов для себе той тип систем, по яким я готовий водити ваншоти. Це односторінковки. Це маленькі системи на 1-2 сторінки, які підтримують певну гру на задану тему. Односторінковок існує безліч, найбільш відомими, по моїм спостереженням є The Witch is Dead та Honey Heist. В першу я пограв, при чому два рази у різних майстрів, другу я провів двічі. Крім неї я провів Goblin Punks, Wreck The Halls та Goat Crashers. А ще я спробував поводити лайтрульну Yippee-Ki-Yay.

І от що я можу сказати з приводу маленьких систем. Коли у вас є простий задум на один ваншот, вони можуть бути дуже крутим рішенням. Може комусь і захочеться вести сюжет односторінковки The Witch is Dead на тому ж Fate або сюжет Wreck The Halls на Cyberpunk RED. На засвоєння системи і тупняки такі люди витратять чимало часу, який їм економить використання односторінковки. З іншого боку - односторінковка дуже слабо пояснює як водити гру і майже не допомагає створити пригоду. Тож успішність того як у вас все вийде буде залежати лише від ваших умінь. Особисто у мене найкращі враження від проведення Goat Crashers де хоробрі кози намагалися прорватися на сільську дискотеку. Відчувалося, що я чверть дитинства провів у селі і дуже базовано підходжу до створення атмосфери.

Якщо ви хочете просто отримати фан і від не дуже складного ваншоту на 3-4 години - односторінковки або лайтрульні системи можуть вам допомогти. Звісно, провести їх може бути трохи складніше ніж гру з чіткою структурою і купою саплментів, але зато ви зможете зосередитися на підготовці пригоди, а не на вивченні правил і піклуванні, щоб їх знали гравці.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...