Перейти до основного вмісту

Створення мегакорпорації

Створення мегакорпорації

Мегакорпорації - це універсальні покровителі, цілі для рейдів, антагоністи та джерела здобичі для більшості ігор у кіберпанк-сетінгу. Більшість з них мають фактично необмежені гроші, необмежену владу в межах своїх доменів і глибоку байдужість до всього, окрім власного розвитку. Далі я розпишу основні етапи створення мегакорпорації. Інформацію я узяв з рулбуку Cities Without Number: Free Version. В самій книзі більше прикладів на кожному етапі, тому дуже раджу її прочитати.

Перший етап

Оберіть основний напрямок діяльності мегакорпорації. Будь-яка мегакорпорація також може намагатись опановувати інші сфери діяльності сама, чи створюючи дочірні компанії. Приклади напрямків діяльності:
  1. Сільське господарство
  2. Біотехнології
  3. Обчислювальна техніка
  4. Будівництво
  5. Споживчі товари
  6. Кіберпрограмне забезпечення
  7. Посередництво в передачі даних
  8. Наркотики
  9. Освіта
  10. Фінансові послуги
  11. Важка промисловість
  12. Медіа/Розваги

Другий етап

Оберіть методи, якими діє мегакорпорація. Він відомий операторам - найманцям, рейдерам та агентам інших мегакорпорацій. Прості люди не знають про його існування, бо вони повністю засліплені іміджем, що створює ЗМІ. Можна обрати декілька стилів і придумати як їх поєднати.
  1. Беземоційна. Завжди зосереджена на прибутку.
  2. Бюрократична. Ефективно працює за неповороткою машиною права, закостенілими принципами та безглуздими правилами.
  3. Культова. Культивує у своїх працівниках корпаративну культуру, що схожа на релігію.
  4. Безглузда. Займається сліпою гонитвою за продуктами та схемами, які не є робочими.
  5. Ностальгуюча. Чіпляється за продуктову лінійку або послугу, яка колись була прибутковою.
  6. Езотерична. Слідує естетиці або набору цілей, незрозумілих для сторонніх спостерігачів.
  7. Шахрайська. Спирається на політичний вплив і силу для продажу своїх напівфункціональних товарів.
  8. Злодійська. Заробляє гроші не етичними та злодійськими методами.
  9. Інноваційна. Пропонує сміливі нові ідеї та продукти, незважаючи на ризики.
  10. Вбивча. Цілеспрямовано застосовує насильство проти своїх проблем.

Третій етап

Оберіть сильну сторону мегакорпорації. Це той козир, який вона використовує у конфліктах з іншими мегакорпораціями.
  1. Ця мегакорпорація заможніша за більшість інших мегакорпорацій.
  2. Дуже добре підготовлена охорона.
  3. Ревно відданий персонал нижчої ланки.
  4. Має найкращі продукти одного типу.
  5. Має поважну репутацію.
  6. Є штат елітних оперативників
  7. Чудові інформаційні технології
  8. Має міцні зв’язки у місцевій владі.
  9. Продукція цієї мегакорпорації дешева, але ефективна.
  10. Має розгалужену мережу шпигунів у місті.

Четвертий етап

Встановіть останні події, що визначає поточний стан та цілі мегакорпорації. Можливо для того, щоб розібратися з наслідками цих поідій мегакорпорація наймає команди операторів.
  1. Керівники мегакорпорації намагаються вбити один одного.
  2. Генеральний директор не справляється або втрачає контроль.
  3. Має серйозні проблеми з місцевою владою
  4. Репутація мегакорпорації повністю зруйнована в очах громадськості.
  5. Мегакорпорація вчинила злочин, який важко заперечити.
  6. У основного продукту мегакорпорації виявилися жахливі побічні ефекти.
  7. Атака сильного конкуренту.
  8. Мегакорпорацію нещодавно витіснили з ринку.
  9. Вона розгромила майже всіх своїх прямих конкурентів.
  10. Сформувала особливі зв'язки з урядом.
  11. Відкрила велику дочірню компанію.
  12. Розпочалася війна між філіями мегакорпорації.

П’ятий етап

Виберіть поточну мету корпорації. Мегакорпорації мають мораль ракової клітини і існують лише для того, щоб зростати, накопичуючи силу та вплив. Ті, що намагаються існувати в якійсь стабільній рівновазі, швидко витісняються більш ненажерливими конкурентами.
  1. Розгромити певну мегакорпорацію-суперника.
  2. Дослідити нову революційну технологію.
  3. Отримати нове джерело сировини.
  4. Усунути місцевий набридливий уряд.
  5. Монополізувати певний тип продукції.
  6. Завдати піар-катастрофи конкуренту.
  7. Відвернути фінансову катастрофу за рахунок прибутків.
  8. Відкрити нову філію у ворожому регіоні.
  9. Набути більш відчутної військової сили.
  10. Підтримати корисну групу терористів.
  11. Поширити певний ідеал, що слугує інтересам мегакорпорації.
  12. Запустити шпигуна в керівний склад іншої мегакорпорації.

Шостий етап

Оберіть назву мегакорпорації. Вона може бути пов’язана з ідеями, що заклали у цю структуру на етапі створення, або з особистістю власників. Наприклад, ООО “Повінь” чи банк “Мічіо”.

Таким чином ви можете створити собі мегакорпорацію не тільки для кіберпанк-сетінгу. Це може бути велика фракція навіть у фентезійному світі чи у сетінгу вікторіанської Англії. Так, деякі пункти доведеться переосмислювати, але якщо опиратися на них як на ідеї вийде цікавий та робочий концепт.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...