“Кров сарматів” поки що найкраща лайтрульна система, який я водив. Вона сподобалася мені навіть більше за Краєходців, хоча і вони теж доволі класні. Треба зазначити, що “Кров сарматів” не самостійний продукт, це хак на систему “Blood of Pangea” яка коштує грошей. Спочатку я натрапив в одному з чатиків в діскорді саме на згадку про цю систему.
Плюси системи
Щоб створити персонажа, нам потрібен його опис на 30 слів. Єдина характеристика персонажа - Велич, яка за замовчуванням дорівнює 10. Ця характеристика це хіти, ресурс, який можна додати до кидка на атаку і мана для тих, хто вміє чаклувати. Велич треба дуже гарно менеджити. Захистити героя можуть обладунки та щит, який приймають декілька одиниць пошкоджень, після чого виходять з ладу. Персонаж може чаклувати, якщо про це є згадка в його описі. Магія в системі наративна, чим сильніший, довготриваліше та дальнобійніше ефект закляття, тим більше величі треба вкласти в нього. А ще чаклуни не можуть носити обладунок.Система гарно підтримує короткі героїчні сцени, по типу тих, які можна знайти в романах про Конана Р. Говарда.
Чому хак, а не оригінальна система?
Сама “Blood of Pangea” доволі мінімалістична, але особисто для мене мінусом системи стали кидки на влучання - кидки 2к6 проти складності ворога (базова 9) і у випадку промаху нічого не відбувається. Що особисто для мене доволі сумний геймдізайн. Звісно, можна додати запас Величі (єдина характеристика), але якщо ти викинув доволі погано, це просто не раціонально (пам`ятаємо що це і хіти теж). Окрім того, в системі присутня дальність переміщення і використовується бойова мапа. Купивши систему, я розчарувався в ній, прочитавши про промахи, дистанції та батлмапи. При цьому у всьому іншому система класна. І тут, знову ж таки в діскордику, мені порадили хак “Кров сарматів”.
Що робить хак?
Хак переводить систему на двіжок спрощеної (без мувів) PbtA. Те, що гравець вказав в описі персонажа, дає бонус +1 до кидка 2к6, а якась одна сильна абілка, на яку гравець витратив мінімум 4 слова, дає йому бонус +2. Такого ж опису в 4 слова потребує і чаклунство. Велич все ще можна додати після кидка, але тільки +1 до результату, що випав на 2к6.
Перехід на PbtA прибирає промахи та додає часткові успіхи. В бою це працює так: 2-6 - персонаж отримав ушкодження, 7-9 - обидва отримали ушкодження, 10+ - ушкодження отримав супротивник. У випадку з дальнім боєм, замість ушкоджень можуть виникнути ускладнення або втрата можливості продовжувати бій на дистанції. Окрім цього всі дистанції тепер наративні, батлмапи відсутні. Часткові успіхи, або успіхи з наслідками це для мене окрема любов, яка після бінарності багатьох систем відчувається як подих свіжим повітрям.
Чому мені це сподобалося?
Це дуже крута система для проведення гри в театрі розуму. Її можна підтягнути під цілу купу задумів, бо опис персонажа в тридцять слів - це те, що може зробити кожен, для цього не треба вивчати рулбук з купою правил. Для гри не потрібні мапи, терейни, віртуальні столи чи ще щось, ви цілком можете грати в гру по цій системі в автобусі, в голосовому каналі діскорду, або під час походу в гори. Так, людям, які звикли до структурованого бойового геймплею з ініціативою, дистанціями, прописаними абілками та іншими атрибутами може бути важко, але для новачків або любителів більш наративного геймплею ця система чудова підійде.
Коментарі
Дописати коментар