Перейти до основного вмісту

Огляд системи “Кров сарматів” - хаку на “Blood of Pangea”

Огляд системи “Кров сарматів” - хаку на “Blood of Pangea”

Кров сарматів” поки що найкраща лайтрульна система, який я водив. Вона сподобалася мені навіть більше за Краєходців, хоча і вони теж доволі класні. Треба зазначити, що “Кров сарматів” не самостійний продукт, це хак на систему “Blood of Pangea” яка коштує грошей. Спочатку я натрапив в одному з чатиків в діскорді саме на згадку про цю систему.

Плюси системи

Щоб створити персонажа, нам потрібен його опис на 30 слів. Єдина характеристика персонажа - Велич, яка за замовчуванням дорівнює 10. Ця характеристика це хіти, ресурс, який можна додати до кидка на атаку і мана для тих, хто вміє чаклувати. Велич треба дуже гарно менеджити. Захистити героя можуть обладунки та щит, який приймають декілька одиниць пошкоджень, після чого виходять з ладу. Персонаж може чаклувати, якщо про це є згадка в його описі. Магія в системі наративна, чим сильніший, довготриваліше та дальнобійніше ефект закляття, тим більше величі треба вкласти в нього. А ще чаклуни не можуть носити обладунок.

Система гарно підтримує короткі героїчні сцени, по типу тих, які можна знайти в романах про Конана Р. Говарда.

Чому хак, а не оригінальна система?

Сама “Blood of Pangea” доволі мінімалістична, але особисто для мене мінусом системи стали кидки на влучання - кидки 2к6 проти складності ворога (базова 9) і у випадку промаху нічого не відбувається. Що особисто для мене доволі сумний геймдізайн. Звісно, можна додати запас Величі (єдина характеристика), але якщо ти викинув доволі погано, це просто не раціонально (пам`ятаємо що це і хіти теж). Окрім того, в системі присутня дальність переміщення і використовується бойова мапа. Купивши систему, я розчарувався в ній, прочитавши про промахи, дистанції та батлмапи. При цьому у всьому іншому система класна. І тут, знову ж таки в діскордику, мені порадили хак “Кров сарматів”.

Що робить хак?

Хак переводить систему на двіжок спрощеної (без мувів) PbtA. Те, що гравець вказав в описі персонажа, дає бонус +1 до кидка 2к6, а якась одна сильна абілка, на яку гравець витратив мінімум 4 слова, дає йому бонус +2. Такого ж опису в 4 слова потребує і чаклунство. Велич все ще можна додати після кидка, але тільки +1 до результату, що випав на 2к6.

Перехід на PbtA прибирає промахи та додає часткові успіхи. В бою це працює так: 2-6 - персонаж отримав ушкодження, 7-9 - обидва отримали ушкодження, 10+ - ушкодження отримав супротивник. У випадку з дальнім боєм, замість ушкоджень можуть виникнути ускладнення або втрата можливості продовжувати бій на дистанції. Окрім цього всі дистанції тепер наративні, батлмапи відсутні. Часткові успіхи, або успіхи з наслідками це для мене окрема любов, яка після бінарності багатьох систем відчувається як подих свіжим повітрям.

Чому мені це сподобалося?

Це дуже крута система для проведення гри в театрі розуму. Її можна підтягнути під цілу купу задумів, бо опис персонажа в тридцять слів - це те, що може зробити кожен, для цього не треба вивчати рулбук з купою правил. Для гри не потрібні мапи, терейни, віртуальні столи чи ще щось, ви цілком можете грати в гру по цій системі в автобусі, в голосовому каналі діскорду, або під час походу в гори. Так, людям, які звикли до структурованого бойового геймплею з ініціативою, дистанціями, прописаними абілками та іншими атрибутами може бути важко, але для новачків або любителів більш наративного геймплею ця система чудова підійде.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora ! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на приго...

Теги еліт

Теги еліт мають бути інтерпретовані у межах конкретної еліти, на яку вони застосовуються. "Знак Недугу" являє собою занепад сил серед старшого духовенства і має зовсім інший сенс якщо це пухлина, що пожирає мозок кримінального авторитету. Опис тяжкого гріха, що призвів божественного покарання, може підійти в одному випадку, тоді як банда злочинців, що впала в параноїдальний страх через мінливий темперамент боса, підійде в іншому. Деякі теги включають не явні проблеми як частину їх опису “Проблемна дитина” описує стан хаосу, що охоплює еліту, у той час як вони намагаються розібратися з дитиною, яка не повинна існувати. Якщо ви збираєтеся згенерувати еліту, то краще використовувати її у пригоді, отже, ці проблеми та кризи повинні бути описані таким чином, щоб гравці могли бути в них залучені. Ситуація має бути делікатно збалансована між різними головними гравцями всередині еліти, щоб маленького поштовху від групи вмілих незнайомців вистачило для вирішення проблеми. Інші теги бі...

Ролплей (відіграш) діями

Відіграш в НРІ складається з двох частин - акторська гра та дії. Акторська гра це зміна голосу, інтонації та манери мовлення та опис реакцій персонажа на те, що відбувається в грі (злість, здивування, розчарування). Під час гри в живу до цього можуть додаватися тематичний одяг, жести та (опціонально) гра на музичних інструментах. Під відіграшем діями я розумію відігравання різних аспектів персонажа, які гравець або прописав сам, або отримав разом з прегеном. Нажаль, я часто бачу, що люди взагалі не розуміють, що відіграш діями існує і що він не менш важливий, а для деяких ігор навіть більш важливий ніж акторська гра. Тому я хочу поговорити про нього більш детально. З чого почати відіграш діями? Для того, шоб вам було що відігравати діями, у вашого персонажа повинен бути ряд аспектів, які будуть спонукати до такого ролплею. Вони закладаються на моменті створення передісторії. Наприклад, ваш персонаж постраждав від дій дворян, які використовували його та його сім’ю для власного збагаченн...