Перейти до основного вмісту

Мозаїка. Огляд на НРГ

Мозаїка. Огляд на НРГ

Про те, що існують НРІ (настільно рольові ігри) без майстра я чув вже давно, але якось не доводилося спробувати пограти в одну з них. Першою була Orbital, другою Dogs in the Vineyard (гм-лес режим), третьою - Мозаїка. І от поки що Мозаїка лідер мого топу НРІ без майстра. Я не можу сказати, що вона буде частиною мого постійного дозвілля, бо я прихильник ігор в довгі кампейни, але це точно краще для мене ніж будь-який пригодницький ваншот по ОСР чи традгеймовим системам.

Що таке Мозаїка? Це система за авторством Дяпчика (Андрія), з інді-студії “Перший Поверх”. Мозаїка Нашвидкоруч - система без майстра і без кубів. Що з цього виходить? Виходить що всі ми є майстрами, а все що буде відбуватися в грі буде колективною творчістю, де ми доповнюємо оповідання (наратив) один одного. В ході спілкування не виникає ситуацій, які вирішуються за допомогою інструментів визначення вірогідності (кубів).

Завантажити Мозаїку можна тут >>>

Ігровий процес. В цій системі кожен з нас створює сутність (персонажа), який має певний запит. Запит надає ваш сусід по столу. Тобто ви створюєте персонажа, наприклад, грубу гаргуллю, що любить сніг, а ваш сусід справа надає вам запит - хоче здобути гнучкість. Або ви створюєте персонажа, що є привидом горщика, який розбив кіт і ваш сусід надає вам запит: знайти цього кота і помститися. Де ж шукати відповідь на свої запити?

Все просто - в ігрових світах (вимірах), що ви створюєте самі, кожен по черзі. Все відбувається наступним чином: один з гравців бере слово (стає Архітектором) і починає розповідати про світ. Що там відбувається? Кого ми бачимо першим? Чим пахне? І так далі. На опис світу дається одна хвилина. Потім можна зменшувати цей час, але з мого досвіду - не варто. Після того як гравець-архітектор описав світ усі сутності (персонажі гравців) телепортуються туди і починають взаємодіяти зі світом.

А як ми визначаємо що сталося, якщо кубів немає? Та просто з режисерської позиції, якщо логічно, щоб хтось схопив сліпого таксиста крота, то він його просто схопить. Гравці спільно описують що стається в ігровому вимірі. Якщо хтось хоче внести зміни у вже встановлені факти, він може використати ігровий ресурс - уламок. Уламки отримують за створення світів, якісь дії, які викликають сміх в усіх за столом та за цікаву взаємодію з виміром.

А що далі? Подорожуємо світами, насолоджуємося спільним сторітелінгом, сміємося і так поки не набридне. Коли набридне, або всі персонажі закриють свої запити - закінчуємо гру.

От така гра Мозаїка. Максимально дивна гра без майстра і кубів, яка може здатися доволі важкою, якщо ви звикли грати в НРІ як у комп’ютерну гру, спираючись на іконку свого персонажа і його статблок, але є максимально простою. Я не уявляю як у когось, хто грає в НРІ можуть виникнути проблеми з грою у Мозаїку.

Я дуже раджу цю НРГ, бо вона мені неймовірно сподобалася і це, як на мене, дуже природній спосіб грати в рольові ігри. Один з найприродніших, що я бачив. У Дяпчика є розширена версія Мозаїки “Ретельний вимір”, але я відкрив її і закрив, бо для мене не зрозуміло, як можна покращити те, що є ідеальним.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora ! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на приго...

Створення неігрових персонажів гравцем

Наразі я граю у дві довгі кампанії - по системах Swords of the Serpentine та самописній, системі від мого друга дитинства. В мечах ми граємо в міське фентезі з елементами детективу, а у мого друга в самописній системі ми граємо в доволі класичну пригодницьку партію в регіоні, де конфліктують між собою різні фракції. Оля (майстриня SotS) попросила підготувати пару неігрових персонажів (НІПів) кожного з гравців перед стартом кампейну. Я настільки розігнався, що привніс цю практику в другий кампейн, в якому я граю. Оскільки я не маю змоги водити багато ігор, то, мабуть, найкраще що я можу - поділитися позитивними практиками, які допомогли покращити ігри, в яких я беру участь. Практика створення НІПів гравцем стала виявилася позитивною, тож ділюся. А чи треба? Не варто створювати неігрових персонажів якщо ви не впевнені, що майстер погодиться їх додавати до ігрового світу. Поговоріть з майстром, уточніть деталі сетінгу та особливості проведення пригоди. Можливо, ви будете грати у кампейн, ...

Ролплей (відіграш) діями

Відіграш в НРІ складається з двох частин - акторська гра та дії. Акторська гра це зміна голосу, інтонації та манери мовлення та опис реакцій персонажа на те, що відбувається в грі (злість, здивування, розчарування). Під час гри в живу до цього можуть додаватися тематичний одяг, жести та (опціонально) гра на музичних інструментах. Під відіграшем діями я розумію відігравання різних аспектів персонажа, які гравець або прописав сам, або отримав разом з прегеном. Нажаль, я часто бачу, що люди взагалі не розуміють, що відіграш діями існує і що він не менш важливий, а для деяких ігор навіть більш важливий ніж акторська гра. Тому я хочу поговорити про нього більш детально. З чого почати відіграш діями? Для того, шоб вам було що відігравати діями, у вашого персонажа повинен бути ряд аспектів, які будуть спонукати до такого ролплею. Вони закладаються на моменті створення передісторії. Наприклад, ваш персонаж постраждав від дій дворян, які використовували його та його сім’ю для власного збагаченн...