Перейти до основного вмісту

Географія у ваших світах

Географія у ваших світах
Я вже деякий час пишу в цей денник і тільки дійшов до нотатки про географію. Хоча, здається, що з чого треба починати, бо якщо майстер береться за написання кампанії, він хоче намалювати мапу. Ні не так, Мапу! МАПУ! Щоб була дуже красивою, щоб там усі гори, ріки та маленькі містечка було видно. Це може бути хобі само по собі, але ГМу така мапа принесе не дуже багато користі, окрім натхнення.

Для проведення кампейну в стилі пісочниця, вам знадобиться дві мапи. Мапа регіону та мапа королівства. Це умовні терміни. Вашим регіоном може бути Нью-Йорк, а королівством Бруклін. Сприймайте ці назви як макрорегіон та мікрорегіон.

Мапа регіонального масштабу підкаже вам, куди можуть зрештою потрапити гравці та що вони можуть там знайти. Мапа в масштабі королівства розповість вам, що вони знайдуть під час конкретних сесій. Мапи королівств будуть змінюватися, якщо ви ведете довгий кампейн і персонажі гравців схильні до подорожей. Регіон повинен бути якось відокремлений від іншого світу, географічно, національно або хоч адміністративно.

Регіон

Не треба вимагати від себе дуже круто зроблену мапу. Почніть з начерків і символів, пізніше ви зможете зробити з цього художньо оформлену мапу, якщо захочете. Але наразі вам головне розібратися з тим, як географічно влаштований світ.

На рівні регіональної мапи треба розібратися з наступними речами:
  • Вирішіть, скільки сторін регіональної карти будуть океанічні.
  • Створіть приблизно пів дюжини значних географічних об'єктів.
  • Додайте 1d4+2 великих річок. Річки створюють відмінні кордони для народів, які ви збираєтеся розмістити в цьому регіоні. Якщо виключити чаклунство, річки починаються в горах або високогір'ях і стікатимуть до моря або доти, доки не зникнуть в озері, болоті чи іншій западині. За бажанням додайте на мапу від одного до трьох значних озер або внутрішніх морських районів.
  • Розмістить свої нації, важливі племінні групи, великі організації чи інших важливих гравців, які, на вашу думку, відіграватимуть певну роль у цьому регіоні. Нації та племінні землі мають бути значною мірою оточені природними бар'єрами. Такими бар'єрами можуть бути, наприклад, річки, гірські хребти, густі ліси, непрохідні болота або інша місцевість, що легко захищається.
Не турбуйтеся про розміщення міст, руїн або інших визначних пам'яток поки що. Ви робитимете це в міру потреби, коли втілюватимете в життя королівство.

Королівство

Тепер візьміть фрагмент вашого регіону, який міститиме початкові пригоди вашої кампанії, і почніть із нового аркуша паперу. Скопіюйте будь-які основні особливості місцевості із регіональної мапи, які потрапляють у королівство. На цьому етапі треба розібратися з типом або типами місцевості, які є у вашому королівстві. Як правило якийсь тип місцевості у королівстві є домінуючим, а усі інші можуть бути просто приправою. Річки, які ви розташуєте на мапі королівства будуть значно меншого масштабу, як і горні хребти та озера.

Як правило десь у місцевості, де немає міст, та не проходять дороги будуть розташовані руїни, підземелля чи інші об’єкти, що будуть цікавими для гравців. З цього правила може бути виключення, але тоді треба подумати чому так сталося.

Ще більше інформації, корисних порад та таблиць ви зможете знайти у рулбуку системи "Worlds Without Number". Все, що потрібно для світобудови є в безкоштовній версії на drivethrurpg.com

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...