Перейти до основного вмісту

Соціальна взаємодія в кампаніях-пісочницях

Соціальна взаємодія в кампаніях-пісочницях
Оскільки в кампаніях-пісочницях, як правило, не заведено робити якусь кількість обов’язкових енкаунтерів на день або ігрову зустріч, в них залишається доволі великий простір для соціальної взаємодії та дослідження. Про дослідження ми поговоримо наступного разу, наразі хотілося б зупинитися на соціальній взаємодії.

В різних ігрових системах соціальна взаємодія зроблена по різному. В одних це перевірка навичок, шляхом кидання кубів, в інших - це повністю результат вміння гравця. Особисто я люблю гібридний підхід - гравець намагався розмовляти сам, але майстер враховує кваліфікацію персонажа, його характеристики та зовнішній вигляд. Але полишимо механічну організацію соціального аспекту в стороні та перейдемо до порад, які можна дати майстрам, що зібралися готувати кампанію-пісочницю.

Готуйте багато НІПів. Якщо ви не контролюєте переміщення гравців з точки А в точку Б, вони можуть піти куди завгодно і намагатися розмовляти з безліччю людей. Як з цим бути? По-перше, вам треба знати світ, в якому ви ведете гру. По-друге, якщо імпровізація не ваша сильна сторона, підготуйте пару десятків НІПів різної зовнішності. Гладких, худих, атлетичних та асиметричних, лисих та з ірокезами. Якщо ви підготуєте інваліда, то будьте готові до запитання, як він став таким, можливо ця розповідь відкриє гравцям шматок ЛОРу.

Таких підготованих НІПів зручно підставляти гравцям в місцях куди вони неочікувано потрапили,  так би мовити, затикати дірки в у вашому ігровому середовищі. Але, деяких НІПів все ж треба створювати вручну заздалегідь. Наприклад, хазяїна збройної лавки, або корчмаря. Над ними можна працювати більш ретельно, проробити як деталізовану зовнішність, так і цікаву історію та різні аспекти їх особистості. Наприклад, хазяїн збройної лавки може бути сам пригодником в минулому. Через інтерес до таких НІПів можна доносити до гравців інформацію про сюжетні гачки.

Щодо взаємодії гравців з НІПом, то тут вам потрібен особистий “план” неігрового персонажа. Гравці можуть вмовляти, залякувати, або задіювати більш екстравагантні способи отримати від НІПа бажане. Але думайте про те, чого хоче сам НІП, які його життєві цінності, на що він не піде ніколи, а що буде коштувати гравцям послуг. При цьому послуга це не завжди примха НІПа, можливо він не віддає персонажам гравців мапу, не тому, що йому хочеться щоб помер якийсь барон, а тому, що мапа належить тому барону і віддати її, поки він живий - смертельний ризик.

Якщо ж все ж таки гравці якось розізлили НІПа, чи завдали йому шкоди, подумайте, чи захоче він помститися і які у нього є опції це зробити. Капітан варти може попросити знайомого корчмаря підсипати персонажам гравців отруїти в їжу. А якась ображена чесна людина може піти за правосуддям в храм і тоді гравцям треба очікувати гніву богів (якщо у вас у Всесвіті вони є). Дії НІПів також можуть бути не ефективними, наприклад шукаючи справедливості у корумпованої варти персонаж може почути щось накшталт: “Ну от вб’ють тоді й приходьте”.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...