Перейти до основного вмісту

Генеруємо проблеми світу та міста в кіберпанк сетингу


Створювати велике місто це завжди значний об’єм підготовки. Навіть в сетингах фентезі це непроста задача, особливо якщо ви підходите до справи грунтовно - пропонуєте основні локації та їх “фішки”, поробляєте НІПів, приділяєте увагу зовнішньому вигляду міста: його екології, архітектурі, тому як виглядають його жителі та як вони себе ведуть. Добре якщо ви підготували місто і гравці в ньому проводять значний проміжок часу. Але навіть якщо вони взагалі не підуть в місто, цей контент вам все ще знадобиться. Ви ж не останній раз майструєте, вірно? От, наприклад, я, водитиму пригоду по односторінковій системі “Goblin Punks” в місті Кларум, яке я підготував для свого кампейну по WWN (приклад генерації іншого міста по WWN)

В цій нотатці я продовжую досліджувати Cities Without Numbers та його користь у створенні кампаній у сетингу кіберпанк. Для початку я оберу дві проблеми для світу, в якому буде проводитися гіпотетичний кампейн, і перейду до генерації міста, кинувши кістку к20 два рази та подивившись на результати в розділі “Your World’s Problems”.

В даному випадку в моєму світі проблемами виявились Class Warfare та Resource Shortage. Тобто класова війна та брак ресурсу. Припустимо, що в моєму світі дуже великі проблеми з водою, що виникли в результаті катастрофи. Тепер чиста вода це розкіш, якою володіють лише “аристократи” світу. Прості люди програли війну за те, щоб мати доступ до чистої води, але деякі “водні терористи” все ще продовжують свою боротьбу. Що ж, не найприємніший світ, але хіба може бути інакше в сетингу кіберпанк?

Тепер перейдемо до міських проблем, адже вони будуть двигуном для пригод, чи не так? Кидаємо к100 двічі дивимося розділ “Your City’s Problems”. Нам випало 88 та 97. Тобто Revolution та Tyranny. Тож революція та тиранія в одному флаконі. Як це може бути? Доволі просто. Нещодавно група радикальних водних терористів накопичила достатньо сил, щоб порушити рівновагу в місті та повалити владу аристократів. Однак, після революції ватажки повстанців дізналися, що місто в значно гірному становищі, ніж здавалося на перший погляд. Брак ресурсів катастрофічний, до того ж не всі корпорації визнають новий уряд. Тепер, ті, хто вчора був борцями за справедливість, почали пригнічувати населення ще гірше ніж попередня влада, використовуючи терор для контролю над ситуацією. Новий уряд знаходиться у дуже хиткому становищі та постійно застосовує силу для його регулювання.

От така ідея для основного конфлікту в місті. Звісно, ідею водити не вийде, тому доведеться допрацьовувати її - створювати сторони конфлікту, проробляти мапу міста (або брати готову) та його райони і проводити ще багато роботи. Про деякі елементи підготовки ми поговоримо в наступних нотатках.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...