Завдяки взаємодії фракцій персонажі гравців часто отримують можливість втілити власні великі плани та амбіції. Це може бути скромна мета, як забезпечення процвітання їхнього рідного села, або палке бажання скинути злого імператора, або привести свій народ, що опинився в скрутному становищі, до нової батьківщини - в далекій землі.
Боротьба фракцій і грандіозні проєкти персонажів гравців це два елементи кампанії-пісочниці що часто створюють проблеми для ГМів. Добре, якщо рулбук вашої НРГ має певні інструменти для регуляції взаємодії фракцій, але якщо вони відсутні, доведеться добудовувати їх самостійно.
Що таке фракція?
Фракція - це організація, уряд, кліка, банда, плем'я, гільдія, релігійний орден або інша група, яку ви хочете зробити важливим гравцем у своїй кампанії. Не кожна організація у вашій кампанії є фракцією; тільки тим групам, які вам найцікавіші та найважливіші для кампанії, слід надати статусу фракції.
Система фракцій призначена для зручності ГМа як інструмент для додавання пригодницьких гачків і додаткової правдоподібності у вашу кампанію. Гравці своїм впливом на світ привносять додаткові фактори в боротьбу між фракціями, що часто може в кінцевому підсумку вирішити результат боротьби.
Персонажі гравців можуть спробувати дізнатись про дії фракцій, наприклад послухати розмови в тавернах або спостерігати особисто. Якщо вони достатньо зацікавлені, вони можуть прийняти рішення вплутатися в конфлікт і стати потужною зброєю в руках своїх покровителів. А якщо вони не зацікавлені, існування зіткнень між фракціями дає вам матеріал для підтримання відчуття руху й активності у вашому світі.
Фракції персонажів гравців
Персонажі гравців можуть створити власну фракцію. Масштаб такого проєкту залежатиме від масштабу фракції, яку вони хочуть заснувати та їхньої особистої влади. Група знаменитих героїв може створити лицарський орден і це буде правдоподібно, на відміну від подібної спроби від групи бродяг без грошей. Заснувати нове королівство в дикій місцевості буде набагато важчою справою, ніж заснувати політично та релігійно впливовий монастир у великому селі.
Персонажі гравців можуть використовувати гроші, пригоди, накопичену популярність або інші методи, щоб домогтися успіху в проєкті заснування фракції. Якщо вони, врешті, доведуть це до кінця, ГМ створить фракцію відповідного розміру і дасть змогу гравцям керувати нею. В результаті персонажі гравців отримують усі звичайні переваги та зобов'язання, що випливають з управління їхньою власною фракцією. ГМу потрібно створювати контент для розвитку фракції та відповідні загрози для неї.
Переваги, які отримують персонажі гравців від володіння власною фракцією, мають відповідати масштабу пригод і зусиль, яких вони докладають для їх здобуття. A фракція, створена завдяки їхнім зусиллям, повинна відповідним чином окупитися впливом, статусом і корисністю. Фракція може постраждати, якщо персонажі гравців надто вільно витрачають фракційні ресурси та не підтримують її власними діями або грошима.
Механіка фракцій
Важко дати універсальні поради, бо фракційна динаміка дуже залежить від того в яку НРІ ви граєте. Але головне, що треба розуміти - у фракції повинна бути ціль, ключові особи та розмір - для зручності можна розділити фракції на маленькі, середні та великі. Ще бажано мати уявлення про штаб фракції та її основні активи.
Фракційний хід це момент, коли фракції намагаються досягти власних цілей. Наприклад, захопити актив, провести рекрутінг, ліквідувати певну особу, укласти торгову угоду і тому подібне - варіантів може бути безліч. Якщо ваша НРГ не рекомендує періодичність таких ходів, можна визначити її самостійно. Так само як шанси на успіх такого ходу. Бажано, щоб такі ходи створювали пригодницькі гачки, бо інакше ви ризикуєте гратися в окрему гру для ГМа.
Головне, що треба розуміти, що вести гру-пісочницю значно легше, маючи визначені фракції. А от для сюжетної кампанії чи ваншоту, наявність фракцій зовсім не обов’язкова.
Додатково можна почитати про створення фракцій у постапокаліптичному сетінгу.
Коментарі
Дописати коментар