Перейти до основного вмісту

Фракції в кампанії-пісочниці

Фракції в кампанії-пісочниці
Світ, в якому живуть персонажі гравців, ширший ніж земля під їх черевиками. Агенти різного рівня могутності на тлі кампанії невпинно просувають свої власні плани, в результаті чого відкривається безліч можливостей для пригод. Навіть коли герої абсолютно не залучені до конфлікту перемога або поразка однієї з фракцій можуть мати серйозні наслідки для людей та місць, які дорогі персонажам гравців.

Завдяки взаємодії фракцій персонажі гравців часто отримують можливість втілити власні великі плани та амбіції. Це може бути скромна мета, як забезпечення процвітання їхнього рідного села, або палке бажання скинути злого імператора, або привести свій народ, що опинився в скрутному становищі, до нової батьківщини - в далекій землі.

Боротьба фракцій і грандіозні проєкти персонажів гравців це два елементи кампанії-пісочниці що часто створюють проблеми для ГМів. Добре, якщо рулбук вашої НРГ має певні інструменти для регуляції взаємодії фракцій, але якщо вони відсутні, доведеться добудовувати їх самостійно.

Що таке фракція?

Фракція - це організація, уряд, кліка, банда, плем'я, гільдія, релігійний орден або інша група, яку ви хочете зробити важливим гравцем у своїй кампанії. Не кожна організація у вашій кампанії є фракцією; тільки тим групам, які вам найцікавіші та найважливіші для кампанії, слід надати статусу фракції.

Система фракцій призначена для зручності ГМа як інструмент для додавання пригодницьких гачків і додаткової правдоподібності у вашу кампанію. Гравці своїм впливом на світ привносять додаткові фактори в боротьбу між фракціями, що часто може в кінцевому підсумку вирішити результат боротьби.

Персонажі гравців можуть спробувати дізнатись про дії фракцій, наприклад послухати розмови в тавернах або спостерігати особисто. Якщо вони достатньо зацікавлені, вони можуть прийняти рішення вплутатися в конфлікт і стати потужною зброєю в руках своїх покровителів. А якщо вони не зацікавлені, існування зіткнень між фракціями дає вам матеріал для підтримання відчуття руху й активності у вашому світі.

Фракції персонажів гравців

Персонажі гравців можуть створити власну фракцію. Масштаб такого проєкту залежатиме від масштабу фракції, яку вони хочуть заснувати та їхньої особистої влади. Група знаменитих героїв може створити лицарський орден і це буде правдоподібно, на відміну від подібної спроби від групи бродяг без грошей. Заснувати нове королівство в дикій місцевості буде набагато важчою справою, ніж заснувати політично та релігійно впливовий монастир у великому селі.

Персонажі гравців можуть використовувати гроші, пригоди, накопичену популярність або інші методи, щоб домогтися успіху в проєкті заснування фракції. Якщо вони, врешті, доведуть це до кінця, ГМ створить фракцію відповідного розміру і дасть змогу гравцям керувати нею. В результаті персонажі гравців отримують усі звичайні переваги та зобов'язання, що випливають з управління їхньою власною фракцією. ГМу потрібно створювати контент для розвитку фракції та відповідні загрози для неї.

Переваги, які отримують персонажі гравців від володіння власною фракцією, мають відповідати масштабу пригод і зусиль, яких вони докладають для їх здобуття. A фракція, створена завдяки їхнім зусиллям, повинна відповідним чином окупитися впливом, статусом і корисністю. Фракція може постраждати, якщо персонажі гравців надто вільно витрачають фракційні ресурси та не підтримують її власними діями або грошима.

Механіка фракцій

Важко дати універсальні поради, бо фракційна динаміка дуже залежить від того в яку НРІ ви граєте. Але головне, що треба розуміти - у фракції повинна бути ціль, ключові особи та розмір - для зручності можна розділити фракції на маленькі, середні та великі. Ще бажано мати уявлення про штаб фракції та її основні активи.

Фракційний хід це момент, коли фракції намагаються досягти власних цілей. Наприклад, захопити актив, провести рекрутінг, ліквідувати певну особу, укласти торгову угоду і тому подібне - варіантів може бути безліч. Якщо ваша НРГ не рекомендує періодичність таких ходів, можна визначити її самостійно. Так само як шанси на успіх такого ходу. Бажано, щоб такі ходи створювали пригодницькі гачки, бо інакше ви ризикуєте гратися в окрему гру для ГМа.

Головне, що треба розуміти, що вести гру-пісочницю значно легше, маючи визначені фракції. А от для сюжетної кампанії чи ваншоту, наявність фракцій зовсім не обов’язкова.

Додатково можна почитати про створення фракцій у постапокаліптичному сетінгу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora ! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на приго...

Ролплей (відіграш) діями

Відіграш в НРІ складається з двох частин - акторська гра та дії. Акторська гра це зміна голосу, інтонації та манери мовлення та опис реакцій персонажа на те, що відбувається в грі (злість, здивування, розчарування). Під час гри в живу до цього можуть додаватися тематичний одяг, жести та (опціонально) гра на музичних інструментах. Під відіграшем діями я розумію відігравання різних аспектів персонажа, які гравець або прописав сам, або отримав разом з прегеном. Нажаль, я часто бачу, що люди взагалі не розуміють, що відіграш діями існує і що він не менш важливий, а для деяких ігор навіть більш важливий ніж акторська гра. Тому я хочу поговорити про нього більш детально. З чого почати відіграш діями? Для того, шоб вам було що відігравати діями, у вашого персонажа повинен бути ряд аспектів, які будуть спонукати до такого ролплею. Вони закладаються на моменті створення передісторії. Наприклад, ваш персонаж постраждав від дій дворян, які використовували його та його сім’ю для власного збагаченн...

Створення неігрових персонажів гравцем

Наразі я граю у дві довгі кампанії - по системах Swords of the Serpentine та самописній, системі від мого друга дитинства. В мечах ми граємо в міське фентезі з елементами детективу, а у мого друга в самописній системі ми граємо в доволі класичну пригодницьку партію в регіоні, де конфліктують між собою різні фракції. Оля (майстриня SotS) попросила підготувати пару неігрових персонажів (НІПів) кожного з гравців перед стартом кампейну. Я настільки розігнався, що привніс цю практику в другий кампейн, в якому я граю. Оскільки я не маю змоги водити багато ігор, то, мабуть, найкраще що я можу - поділитися позитивними практиками, які допомогли покращити ігри, в яких я беру участь. Практика створення НІПів гравцем стала виявилася позитивною, тож ділюся. А чи треба? Не варто створювати неігрових персонажів якщо ви не впевнені, що майстер погодиться їх додавати до ігрового світу. Поговоріть з майстром, уточніть деталі сетінгу та особливості проведення пригоди. Можливо, ви будете грати у кампейн, ...