Перейти до основного вмісту

Теги руїн в постап-сетінгу

Теги руїн в постап-сетінгу

Ці тегі узяті з безкоштовної версії НРГ Ashes Without Number. Ви можете використовувати їх у будь-якій вашій НРГ на тему класичного постапокаліпсісу в стилі Fallout.

Щоб додати "перцю" до певної руїни, ви можете двічі кинути кубик по таблицях нижче (куб к6 та куб к10), об'єднати отримані тропи та використовувати Ворогів, Друзів, Ускладнення, Речі та Місця, що з них випливають, щоб надати руїні особливого колориту або згенерувати ідеї щодо її внутрішньої структури.

Теги найбільш застосовні до великих руїн та значних комплексів. Зазвичай немає сенсу застосовувати їх до кожної покинутої забігайлівки чи згорілого супермаркету, хоча майстер гри може використовувати їх як джерела натхнення для однієї-двох особливостей у таких незначних місцях.

Так само, не кожен тег легко застосувати до кожного сеттингу кампанії. "Рій зомбі" може не мати негайного застосування в кампанії про громадянський колапс, або "Лігво мутантів" — у світі недалекого майбутнього без мутантів.

У таких випадках майстер гри може або перейти до наступного відповідного тегу, або ж просто використовувати тег як метафору. Ті "зомбі" можуть бути відчайдушним роєм міських біженців, що розходяться в пошуках їжі, а "лігво мутантів" може бути зайняте колись нормальними чоловіками та жінками, які жахливо понівечили себе на службі якомусь апокаліптичному культу.

Від перекладача. Сподіваюся по термінам буде все інтуітивно зрозуміло. Але про всяк випадок, сміттяр - той, хто збирає корисні речі, а наніти - це маленькі роботи, які, згідно ідеї Кроуфорда, були застосовані як зброя масового ураження проти людей під час колапсу світу.

Перелік тегів:

1  1 Залишені пастки
    2 Стародавні знання
    3 Автономна база
    4 Пастка з приманкою
    5 Маяк-вогонь
    6 Лігво звіролюдей
    7 Роботи-берсерки
    8 Чорний пил
    9 Секретний об'єкт
    10 Зруйнована інфраструктура

2  1 Захований скарб
    2 Місце колонії
    3 Кріогенні капсули
    4 Оплот культу
    5 Циклічна загроза
    6 Прихована мета
    7 Притулок еліти
    8 Невдала спільнота
    9 Повалений трон
    10 Хибна надія

3  1 Затоплені руїни
    2 Заборонений плід
    3 Урядовий бункер
    4 Прихований об'єкт
    5 Концентрація нанітів
    6 Священна земля
    7 Невідворотна загибель
    8 Божевільний вчений
    9 Масове поховання
    10 Військовий аванпост

5  1 База рейдерів
    2 Лігво біженців
    3 Багата гробниця
    4 Запечатаний жах
    5 Таємна база
    6 Таємні мешканці
    7 Таємна зброя
    8 Розумні рослини
    9 Розбита мрія
    10 Яма для рабів

6  1 Шпигунське лігво
    2 Склад постачання
    3 Табуйована земля
    4 Підземний об'єкт
    5 Неочікуваний приз
    6 Нестабільна конструкція
    7 Нестабільне силове ядро
    8 Столиця воєначальника
    9 Табір-зупинка
    10 Рій зомбі

Колись хтось встановив у руїнах низку небезпечних пасток і капканів. Той, хто їх ставив, імовірно, вже загинув або був вигнаний з руїн, але пастки залишилися. Ями-пастки, стіни, що обвалюються при русі каменя, капкани, сховані серед уламків на підлозі, іржаві шипи під мутною водою по коліна... безліч небезпек чекають у цих руїнах. Ознаки цих пасток зазвичай очевидні на околицях руїн, де загинули необережні, а розсудливі були відлякані.

Вороги: Божевільний виживальник-пасткар; Істоти, що ширяють або літають над пастками; Дрібні шкідники, занадто легкі, щоб спрацювати пастки.

Друзі: Родич нещодавньої жертви; Шукач цінного компонента пастки; Спадкоємець початкового майстра пасток.

Ускладнення: Пастки є нещодавніми доповненнями; Друг потрапив у пастку в руїнах; Пастки щось утримують.

Речі: Цінні компоненти пасток; Здобич із загиблих у пастках; Схованка, яку мали захищати пастки.

Місця: Коридор з ямою-пасткою до нижнього тунелю; Темна комора з чекою від гранати, прикріпленою до внутрішньої ручки дверей; Підвал, обладнаний для затоплення радіоактивною гидотою.

Руїна містить цінний сховок даних старого світу, можливо, включно з кресленнями для високотехнологічних пристроїв або інструментами для передового виробництва. Ця руїна має або друковані, фізичні книги, або офлайн-банки даних, які можуть бути прочитані за допомогою комп'ютерного обладнання, що збереглося. Розпізнати ці ресурси може бути важко, але ті, хто усвідомлює їхню цінність, безсумнівно, підтримують жвавий інтерес до руїни.

Вороги: Божевільний вчений; Культист-шанувальник старовини; Фанат-луддит.

Друзі: Місцевий житель анклаву, що потребує даних; Зацікавлений шукач-мудрець; Робот-хранитель знань.

Ускладнення: Дані вимагають морально сумнівних компонентів для вивантаження; Інформація фрагментована на кілька кластерів; Дані зашифровані давно втраченим ключем.

Речі: Дата-пластини, здатні взаємодіяти зі знаннями; Інструменти для передового будівництва; Запаси готових товарів.

Місця: Повстанська майстерня, повна піратських роздруківок; Давно непрацююча серверна кімната; Затхла бібліотека елітного директора.

Ця руїна була налаштована на автономну роботу, або за допомогою керуючого ШІ, або через набір взаємопов'язаних експертних автоматизованих систем. Об'єкт фактично зберіг цю функціональність, хоча, ймовірно, не без деградації або викривлення свого початкового призначення. Об'єкт, ймовірно, має якісь засоби самооборони, якщо він так довго виживав під час набігів мародерів, а також власне визначення "самооборони".

Вороги: Параноїдальний контролер ШІ; Аморальні шукачі ресурсів; Сторонній майстер з утилізації, що намагається захопити контроль над об'єктом.

Друзі: Сміттяр, що живе в закутках бази; Місцевий житель, що краде з виробництва об'єкта; Майстер з утилізації, що шукає життєво важливі запчастини.

Ускладнення: Робота об'єкта запобігає катастрофі; Об'єкт стає ворожим до сусідів-людей; Побічні продукти об'єкта отруюють територію.

Речі: Величезне сховище вироблених на об'єкті товарів; Цінні роботизовані запчастини для ремонту; Виробничі технології для товарів старого світу.

Місця: Фабрика, смертельна для нероботизованих працівників; Масивна зона видобутку ресурсів; Величезна структура для підзарядки/ремонту ботів.

Цей об'єкт насправді є пасткою для шукачів і мародерів. Деякий цінний ресурс або скарб чітко видно або присутній на території, але будь-яка спроба його захопити перешкоджається пастками, охоронцями або засадниками. Мешканці руїн отримують прибуток, грабуючи мародерів, і можуть переконатися, що знання про скарб поширюється серед новачків у цій області.

Вороги: Хитрий ватажок бандитів; Стародавній охоронець об'єкта; Місцевий тиран, який відправляє порушників за приманкою.

Друзі: Той, хто вижив з експедиції в цю місцевість; Мешканець руїн, який хоче піти; Безтурботно цікавий сторонній шукач.

Ускладнення: Пастка є самою здобиччю; Мешканці дозволяють достатній кількості новачків досягти успіху, щоб пастка залишалася привабливою; Деякі місцеві жителі діють з ними заодно.

Речі: Сама приманка; Здобич з невдалих експедицій; Секретний ключ для обходу захисту приманки.

Місця: Чудова кімната, побудована для демонстрації здобичі; Віддалена точка огляду, що показує приманку; Місце бійні невдалої експедиції.

Це місце є свого роду маяком, який при активації запустить певну відповідь. Це може бути передовий спостережний пункт для іншого анклаву, стародавній пункт управління супутником, командний центр для місцевої інфраструктури або військовий стартовий майданчик. Активація може бути як простою, як запалення заздалегідь підготовленого сигнального вогню, так і складною, як декодування інструкцій наведення супутника.

Вороги: Робот-охоронець об'єкта; Командир ворожого анклаву; Зовнішній агент, що намагається захопити контроль над маяком.

Друзі: Допитливий майстер-сміттяр, який вивчає об'єкт; Співчутливий місцевий житель, якому потрібно його активувати; Корисний робот-технік або персонал об'єкта.

Ускладнення: Відповідь об'єкта буде надзвичайно неточною; Це місце насправді активує абсолютно іншу неочікувану відповідь; Об'єкт також буде знищений, якщо його активувати.

Речі: Коди активації; Запасні частини для підтримки його роботи; Попереджувальний документ, що розкриває приховану небезпеку використання.

Місця: Запилена кімната управління; Спекотний серверний центр; Високе місце, завалене підготовленими дровами.

На відміну від звіролюдей більш «цивілізованого» анклаву, ці дикі мутанти глибоко підвладні своїй тваринній натурі. Руїна слугує їм лігвом, звідки вони здійснюють свої набіги на навколишні землі, а також є джерелом здобичі для тих істот, що достатньо розумні, аби нею користуватися. Звіролюди в руїнах зазвичай набагато небезпечніші, ніж їхні родичі, що живуть в анклавах, оскільки навіть ті племена, які мають повністю людський інтелект, часто використовують його для жорстоких і хижих цілей.

Вороги: Дикий ватажок зграї; Диявольський майстер-сміттяр, що створює щось із людських решток; Фанат-шаман звіролюдей.

Друзі: «Цивілізований» звіролюд з сусіднього анклаву; Відчайдушний голова сусіднього анклаву; В'язень, викрадений для їжі або рабства.

Ускладнення: Звіролюди під командуванням людини; Звіролюди – це втікачі та мстиві раби; Звіролюди – релігійні фанатики.

Речі: Ейфорійний наркотик, що впливає на звіролюдей; Нарабовані дрібнички; Реліквії первісних мешканців руїн.

Місця: Смердюче лігво, повне кісток; Кімната з обдертими кігтями стінами; Розплідник для людських рабів.

Ці руїни кишать небезпечно нестабільними роботами. Більшість цих автоматів, що вижили, працюють на основі стародавніх кібернетичних систем, а не справжнього ШІ, але різка зміна довкілля часто ламає їхнє програмування потенційно смертоносними способами. Боти охорони можуть сприймати людей як небезпечних шкідників або несанкціонованих зловмисників, тоді як навіть нібито нешкідливі робочі боти можуть ставитися до людей як до сировини, що підлягає обробці, або забруднень, які потрібно усунути.

Вороги: Таємний геній ШІ; Божевільний майстер-сміттяр; Претендент на роль воєначальника орди роботів.

Друзі: Допитливий сміттяр ШІ; Робот поза системою; Дослідник робототехніки.

Ускладнення: Роботи були навмисно спотворені; Роботи радіоактивні; Роботи не відрізняються від людей.

Речі: Функціонуючі роботи; Запас інструментів та запчастин для обслуговування; Товари, створені роботами.

Місця: Кімната з нерухомими роботами; Майстерня з розчленованими роботами; Стерильні та ідеально доглянуті інтер'єри.

Руїна забруднена надзвичайно мутагенними або божевільними речовинами, можливо, схожими на страшні наніти Чорного Пилу з Зони Смерті. Ці речовини жахливо спотворюють своїх жертв розумом і тілом, зазвичай накладаючи на них катовану форму, яка не могла б жити без жорстокого підживлення Чорного Пилу. Короткочасні впливи можна пережити, якщо вірулентність знизилася, але тривалий контакт неминуче спричинить болісні зміни в суб'єкті.

Вороги: Тиран, який висилає ворогів на місцевість; Збожеволілий архі-мутант; Інтриган, що збирає армію мутантів.

Друзі: Ще напівпритомна жертва нанітів; Цілитель, що намагається вилікувати змінених; Наляканий місцевий вождь.

Ускладнення: Зміни, які викликає Чорний Пил, є суто ментальними; Зміни мають затримку в часі; Зміни здаються корисними для деяких.

Речі: Сироватка, що дає імунітет до нанітів; Пристрій, що контролює мутантів; Здобич, залишена зміненими жертвами.

Місця: Камера з жахливо викривленими скелетами; Наніто-еродована конструкція; Пориви вітру, почорнілі від нанітів.

Руїна колись була урядовим секретним об'єктом, де проводилася незаконна діяльність. Секретні в'язниці, неофіційні лабораторії, несанкціоновані військові бази та інші місця, які колишні правителі світу вважали корисними, можуть підпадати під це визначення. Після колапсу, ймовірно, мешканці використовували його ресурси і, можливо, досі намагаються підтримувати початкове призначення об'єкта, очікуючи на його відновлення.

Вороги: Одержимий командир об'єкта; В'язень, який захопив владу над місцем; Жахливе творіння нечестивої лабораторії.

Друзі: Сміттяр з картою де позначене це місце; Втікач з об'єкта; Жертва мешканців об'єкта.

Ускладнення: Механізм об'єкта чекає наказу, щоб викликати катастрофу; Керівництво об'єкта має таємні угоди з місцевими жителями; Власник об’єкта прагне панувати над цією територією.

Речі: Витвір забороненої науки; Запас військових технологій; Рідкісні наукові технології.

Місця: Забруднені бетонні камери; Сильно укріплений вхід; Кімната, повна забутих файлів.

Це місце колись було важливим елементом регіональної інфраструктури, будь то електростанція, дамба, залізничний вузол, центр розподілу електроенергії чи щось подібне. Хоча зараз воно в руїнах, можливо, залишилося достатньо, щоб вичавити з нього якусь користь, і, ймовірно, достатньо брухту, щоб привабити сміттярів здалеку.

Вороги: Майбутній регіональний воєначальник; Одержимий охоронець об'єкта; ШІ об'єкта, що збожеволів від розчарування.

Друзі: Допитливий сміттяр; Технік, який мріє відродити це місце; Місцевий житель, що залежить від ресурсів руїни.

Ускладнення: Місце все ще працює, але ціною жахливих людських життів; Якщо воно повністю зупиниться, це спричинить катастрофу; Вилучення особливо цінного предмета здобичі спричинить лихо.

Речі: Рідкісні компоненти для обслуговування; Відправлена туди партія ресурсів, яка так і не була розпакована; Цінний брухт із самого об'єкта.

Місця: Величезна і мовчазна генераторна кімната; Зруйнована приймальня; Кімната, повна величезних нерухомих машин.

Відомо, що руїна містить прихований скарб певного роду, найімовірніше, особливо цінний предмет технологій старого світу або схованку дорогоцінних припасів. Ці знання є відносно новими та обмеженими в обігу, інакше їх, ймовірно, вже розграбували б — і справді, можливо, нинішні мешканці руїни вже знайшли здобич.

Вороги: Безжальний лідер конкуруючої команди шукачів, Провідник-зрадник, Самопроголошений власник.

Друзі: Завзятий сміттяр; Місцевий житель, який відчайдушно потребує припасів; Мешканець руїни, що шукає допомоги проти загарбників.

Ускладнення: Скарб небезпечний для того, хто ним володіє; Скарб нічого не вартий у новому світі; Скарб занадто громіздкий, щоб винести його без сторонньої допомоги.

Речі: Сам скарб; Спорядження конкуруючих груп; Ключ до захисту схованки; Фальшивий скарб.

Місця: Масивне сховище старого світу; Коридор, повний пасток; Віддалене місце поховання.

Сусідній анклав намагається заснувати аванпост-колонію на цьому об'єкті. Руїна може мати цінні ресурси, або стратегічно важливе розташування, або ж анклав-засновник просто потребує зручного місця, щоб «викинути» своїх невдоволених і розкольників. Колонія, ймовірно, знаходиться на периферії об'єкта, не маючи змоги розширюватися, доки внутрішня частина не буде очищена та захищена.

Вороги: Безжальний лідер колонії; Правитель руїни, який зневажає прибульців; Сторонній агент, призначений для саботажу зусиль.

Друзі: Наївний молодий колоніст; Відчайдушний мандрівник у пошуках дому; Місцевий житель руїни, готовий співпрацювати.

Ускладнення: Нова знахідка раптово ставить колонію в центр «золотої лихоманки»; Колонія ніколи не мала вижити; Домашній анклав відчайдушно потребує, щоб колонія щось виробляла.

Речі: Початкові запаси; Ключ до деактивації захисних систем об'єкта; Здобич, за якою прибули колоністи.

Місця: Наметовий табір за межами руїни; Колоністський аванпост всередині об'єкта; Залишки бійні необережних розвідників руїни.

Якщо технологія дозволяє, це місце має кріогенні капсули або стазисні камери, що містять тих, хто вижив до колапсу. Це могли бути важливі особи, ув'язнені злочинці, медичні пацієнти або обслуговуючий персонал, який опинився достатньо близько, щоб скористатися ними. В інших обставинах, це місце може просто містити ідеально збережений фрагмент суспільства старого світу, відгороджений від зовнішнього хаосу.

Вороги: Розморожений психопат; Параноїдальний лідер повстанців; Мегаломаніакальний урядовець.

Друзі: Безпорадний невинний; Скинутий пацифістський лідер; Збентежений вигнанець, народжений з капсули.

Ускладнення: Усі народжені з капсул мають небезпечну ідеологію; Усі народжені з капсул нещодавно мутували; Народжені з капсул були прокинуті вже деякий час.

Речі: Джерело живлення капсул; Схованка аварійних припасів старого світу; Заборонена повстанська технологія.

Місця: Кімната, повна світяться кріогенних капсул; Ядро енергії, що працює з перебоями; Укріплений бункер.

Оплоти культу де панує якась небезпечна, заразна ідеологія. Це може бути якась вбивча релігія, але так само ймовірно, що це кривава політична ідеологія, посіяна жменькою відданих тих, хто вижив після колапсу. Якими б не були особливості, мешканці абсолютно впевнені у своїй правоті та справедливості своєї справи. Решта світу складається лише з потенційних навернених і нинішньої здобичі.

Вороги: Великий Лідер; Святий пророк; Цинічний демагог.

Друзі: Відступник від ідеології культу; Безпорадний в'язень; Схизматичний повстанець.

Ускладнення: Культ має спокусливі принципи; Культ підтримується сусіднім анклавом; Культ мав прихильників, але вийшов з-під їхнього контролю.

Речі: Данина від навернених; Знак влади культу; Пристрій масового знищення.

Місця: Місце масового мітингу; Підземелля для єретиків; Табір «трудового виховання».

Ці руїни ніколи не бувають безпечними, оскільки певне місцеве явище створює періодичну загрозу в цій зоні. У ці періоди руїни кишать або охоплені якоюсь жахливою небезпекою, яка часто спустошує сусідні громади. Звісно, такі часи лиха є саме тими моментами, коли сусіди найбільше потребують зовнішньої допомоги. У деяких випадках загроза може бути в сплячому стані, і місцеві громади можуть відчайдушно намагатися зберегти її такою, щоб не пережити новий цикл.

Вороги: Лідер рою мутантів, схожих на цикад; Робот-наглядач; Зовнішній провокатор циклу.

Друзі: Уражений вождь анклаву; Розкаяний агент підбурювання; Хтось, хто намагається припинити цикл.

Ускладнення: Мутантні комахи зачаїлися в личинковій формі до настання відповідної нагоди; Конкуренти мають намір використати загрозу як зброю; Загроза є циклічною чумою.

Речі: Технологія старого світу для припинення циклу; Цінний побічний продукт загрози; Інструмент для контролю загрози.

Місця: Село, зруйноване попереднім циклом; Обложений аванпост опору; Стіна з нанесеною картою поширення загрози.

Руїна спочатку була побудована так, щоб виглядати як певний тип об'єкта, але насправді приховує набагато похмурішу мету. Це могла бути незаконна лабораторія для генетичних або психічних експериментів, таємна в'язниця для урядових ворогів, притулок для лідерів повстанців, прикриття для таємних культистів або будь-яке з численних прихованих лігв. За роки, що минули, природні захисні механізми та таємність таких місць, ймовірно, залишили сусідні анклави в невіданні щодо зловісної реальності, яка ховається під їхніми розбитими уламками.

Вороги: Божевільний вчений; Психічний геній; Грабіжник мерзенних таємниць.

Друзі: Невтомний дослідник; Допитливий місцевий житель; Спадкоємець початкових операторів.

Ускладнення: Руїна охороняється нащадками її первісних користувачів; Функція руїни незрозуміла сучасним дослідникам; Місцеві еліти використовують її секрети для утримання влади.

Речі: Технологія, що давно вивезена з об'єкта контрабандою; Коди доступу для входу в приховану частину об'єкта; Файли подібних прихованих об'єктів.

Місця: Кімната за розсувною панеллю; Тунель у землю з блідим освітленням; Руйнівний фасад над більш зловісними структурами.

Цей об'єкт спочатку був призначений як безпечний притулок для еліти старого світу: урядовців, знаменитостей, олігархів або релігійних лідерів. Ця мета могла змінитися, коли охоронний персонал об'єкта переглянув умови угоди, сторонні особи захопили його, або еліта так і не змогла до нього дістатися. Багато таких притулків мають невинний зовнішній вигляд, покликаний ввести в оману випадкових мародерів.

Вороги: Жорстокий спадкоємець первісної еліти, Місцевий воєначальник, що діє з притулку; Робот-охоронець давно померлих мешканців.

Друзі: Історик з картою; Місцевий дослідник; Той, хто втік із захищених об'єктів притулку.

Ускладнення: Притулок є легендарним раєм для місцевих жителів; Еліта планувала вийти після колапсу як нові правителі; Спадкоємці еліти знаходяться в пастці всередині.

Речі: Розкоші, завезені сюди дуже давно; Високотехнологічне оборонне спорядження; Знак законної урядової влади.

Місця: Доглянуті території; Приховані стіни та електрифіковані огорожі; Прихований снайперський бункер, що нависає над об'єктом.

Люди намагалися створити анклав у цих руїнах, приваблені якимось зручним ресурсом або запасами для утилізації. Їхня спроба закінчилася жахливою невдачею, і кістки мертвих розкидані по всьому місцю. Їх могли перебити рейдери, заразити смертельна інфекція нанітів, або отруїти якісь смертоносні випари. Інші початківці-поселенці були знищені мешканцями руїн, яких вони не помітили, або розірвали власні громади, б'ючись за багатий скарб.

Вороги: Ватажок бандитів, що оселився в руїні; Ворожий мешканець-мутант; Культовий лідер крихітного фрагмента тих, хто вижив.

Друзі: Той, хто вижив і втік від загибелі; Член сім'ї загиблого поселенця; Шукач здобичі в руїнах.

Ускладнення: Хтось хоче спробувати знову заселити місце; Поселенці розворушили вулик мутантів; Поселенці все ще б'ються один з одним у руїнах.

Речі: Невикористані припаси; Прихована схованка цінностей; Скарб, за який вони билися.

Місця: Спалена ратуша; Поле, всіяне кістками; Знівечений пам'ятник.

Це місце колись було центром регіональної влади, де його мешканці панували над місцевими анклавами. Однак якась минула катастрофа чи політична помилка призвела до їхнього падіння, і тепер лише жалюгідні залишки тих давніх правителів все ще збираються навколо цього місця. Руїни повномасштабного анклаву можуть оточувати об'єкт, або сама руїна може бути всім, що від нього залишилося.

Вороги: Загострений спадкоємець давньої влади; Сторонній претендент, що шукає втрачену міфічну зброю; Дегенерат-вождь, що править залишками.

Друзі: Привітний місцевий мешканець - представник залишків влади; Сторонній нащадок, який цікавиться минулим; Історик, що шукає правду.

Ускладнення: Їхнє правління насправді було героїчним і мудрим; Їхнє правління було суто міфічним; Конкуруючі анклави претендують на те, щоб бути справжніми спадкоємцями їхнього права на правління.

Речі: Зброя, що використовувалася для утвердження влади; Данина, отримана від підданих; Знак давнього законного правління.

Місця: Зруйнована тронна зала; Знівечений пам'ятник; Порожні та пошкоджені вандалами казарми.

Руїна пропонує оманливу обіцянку безпеки, ресурсів або знань для тих, хто наважиться в неї проникнути. Це могла бути відома фортеця, фабрика, бібліотека чи склад, але події після колапсу зруйнували її, залишивши лише небезпечно зіпсоване або непридатне для використання сміття. Усі місцеві анклави знають про цю надію, але мало хто усвідомлює правду.

Вороги: Тиран руїн, який сплюндрував їх; Чудовисько-мутант, що влаштувало тут лігво; Божевільний сміттяр, впевнений, що на нього чекає скарб.

Друзі: Місцевий житель, що прагне до цієї надії; Торговець, що шукає вигоду всередині; Вчений, що досліджує чутки.

Ускладнення: Небезпека надії проявляється лише після використання; Надія зіпсована, але там є інший скарб; Анклав зруйнував надію заради власної вигоди.

Речі: Незіпсований сховок ресурсів; Технологія, щоб "розруйнувати" надію; Здобич мертвого шукача.

Місця: Камера, повна зіпсованих технологій або припасів; Отруєне фермерське поле; Ядро електростанції з марними розплавленими машинами.

Руїни щонайменше частково затоплені. Це затоплення не обов'язково має бути водою. Вони можуть бути затоплені токсичними відходами, пронизані важким, отруйним газом або іншим чином забруднені якоюсь перешкодою, що робить доступ до інших частин руїн небезпечним або обтяжливим. Дослідники можуть бути змушені використовувати вузькі проходи між дахами будівель, або ризикувати небезпечними, дірявими проходами під каламутною водою.

Вороги: Лідер мутантів-риб; Параноїдальний болотний вождь; Злісний воєначальник човнових рейдерів.

Друзі: Пірнальник за брухтом; Амбітний інженер з осушення; Привітний мешканець води.

Ускладнення: Місцеві жителі проживають у герметичних будівлях з часів колапсу; Вода отруйна або кислотна для плоті; Видалення води затопить селище нижче за течією.

Речі: Коди доступу до стародавньої дамби; Дивні перлини, вирощені нанітами; Здобич, захоплена болотними піратами.

Місця: Герметична будівля старого світу під поверхнею; Башта, що руйнується і стирчить з води; Смердючий лабіринт з гнилої лози та багна.

У руїнах є жахливі речі, але ці самі речі спокушають сторонніх обіцянками влади та багатства. Нестабільні технології старого світу, що поглинають користувача під час їх використання, радіоактивні реліквії, що вбивають тих, хто їх носить, жахливі мутанти, що обіцяють нечестиві послуги тим, хто принесе їм кілька дрібниць... усі ці спокуси є можливими в такій руїні.

Вороги: Шепітлива річ у темряві; Божевільний прихильник забороненої сили; Істота, яка хоче втекти з руїн.

Друзі: Колишній користувач сили, який втік; Очищувач нечистого; Дослідник, який мусить дізнатися правду.

Ускладнення: Місцеві жителі відчайдушно потребують прихильності руїни; Підступний організатор спочатку здається нешкідливим; Конкуренти борються за доступ до сили руїни.

Речі: Нанотехнології з жахливими побічними ефектами; Стимулятори з похмурими наслідками; Повністю корисні та нешкідливі стимулятори, зроблені з немовлят.

Місця: Затемнена кімната з шепітливим голосом; Камера, обнесена стінами з мутованої плоті; Надмірно ідеальний сад.

Під руїнами лежить урядовий бункер старого світу, призначений для підтримки зв'язку та контролю над національними активами у випадку якоїсь великої катастрофи. Залежно від того, наскільки швидко стався катаклізм, його передбачувані мешканці могли так і не дістатися до нього. Віддалені об'єкти все ще можуть чекати сигналів з бункера, які так і не надійшли.

Вороги: Параноїдальний начальник бункера; Той, хто прагне отримати стару владу; Збожеволілий бункерний ШІ.

Друзі: Місцевий житель, що гостро потребує вмісту бункера; Майбутній колоніст бункера; Вцілілий з бункера, що потребує допомоги.

Ускладнення: Мешканці жорстоко розділені на лоялістів та повстанців; Об'єкти бункера потребують облікових даних, які знаходяться в іншому місці; Бункер насправді був побудований як смертельна пастка політичними ворогами.

Речі: Коди доступу для обмеженого обладнання, Висококласна військова техніка; Засекречене комунікаційне обладнання.

Місця: Продумана приймальня; Просторі приватні кімнати, Підземний атріум, оформлений як поверхневий парк.

Існування руїн було втрачено в хаосі минулого, а їхня фізична структура прихована земляними насипами, густою рослинністю, водою, що підіймається, або здавалося б непрохідними стежками. Мешканці руїн живуть і процвітають, залишаючись абсолютно невідомими для своїх найближчих сусідів. Ватажки бандитів насолоджуються такими місцями як надійними базами для своїх набігів, а культи та кабали віддають їм перевагу як твердиням і святилищам для своїх темних володарів. Мешканці об'єднані в бажанні зберегти свою анонімність, і зловмисники будуть переслідуватися з лютістю, породженою відчаєм.

Вороги: Хитрий ватажок бандитів; Таємний лідер кабали; Гіркий вождь мутантів.

Друзі: Мисливець за скарбами зі старими чутками; Мешканець руїн, який відчайдушно потребує допомоги; Дослідник, якого переслідують мешканці руїн.

Ускладнення: Фальшива руїна приховує справжнє лігво під нею або за її межами; Смертоносні фальшиві шляхи призначені для знищення зловмисників; Руїна є самодостатньою, а її аборигени ховаються від світу.

Речі: Карта до втраченого об'єкта; Недоторкане обладнання старого світу; Плоди таємних набігів.

Місця: Здавалося б, глухий каньйон; Незвичайний земляний насип на рівнинній місцевості; Таємний прохід, прихований за чагарником.

Ці руїни буквально кишать інфекційними нанітами. Навіть живі істоти без значних генетичних пошкоджень ризикують мутувати, якщо занадто довго перебувають у цьому оточенні. Якщо персонажі залишатимуться в цьому районі не більше кількох днів, з ними все має бути гаразд, але невдачливі бандити, звірі та мандрівники, ймовірно, утворюють цілий звіринець мутантних жахіть всередині руїн. У сеттингах без нанотехнологій щось у цьому місці спотворює тих, хто знаходиться поруч.

Вороги: Супрематист-мутант; Звір зі зловісним інтелектом; Амбітний вигнанець, що став мутантом.

Друзі: Родич когось, хто потрапив у пастку в руїнах; Завзятий дослідник; Безстрашний шукач пригод.

Ускладнення: Сусідні громади використовують руїни як місце покарання для вигнанців; Сусідні анклави вважають руїни та їхні ефекти священними; Зараження починає поширюватися.

Речі: Флакони з корисними нанітами; Пристрій, що нейтралізує наніти; Цінні виділення особливого мутанта.

Місця: Оранжерея з гібридами рослин і тварин; Кімната, обставлена речами, що колись були людьми; Камери для утримання в'язнів під час їхнього перетворення.

Руїна є священною для анклавів, що її оточують. Можливо, це було місце героїчного визволення від жахливої напасті, або місце, де засновник анклаву прийняв мученицьку смерть, або джерело нинішньої релігії групи. Якими б не були деталі, вони не цінують втручання сторонніх у руїну, хоча ті, хто успішно долає її небезпеки, можуть бути визнані такими, що отримали божественну прихильність або особливі духовні дари.

Вороги: Пророк-відступник; Узурпатор, що шукає легітимності; Дикий вигнанець невірних.

Друзі: Невинний, що шукає притулку від мучителів; Місцева еліта, що прагне реліквій для легітимності; Охоронець руїни, що потребує допомоги.

Ускладнення: Сусіди воюють за контроль над руїнами; Жорстокі мешканці руїн шануються як святі постаті; Руїни утримуються жорстокими сектантами.

Речі: Святі тексти, що доводять корумпованість сучасної релігії; Знаки законної влади; Неправильно зрозуміла «священна реліквія» що насправді є технологією старого світу.

Місця: Зруйнована каплиця; Стіни, висічені релігійними символами; Святилище, збудоване зі сміття.

Щось знищить руїну та всіх, хто в ній перебуває. Поступово посилювані землетруси, неминуча руйнація греблі, запізніла детонація ядерної бомби, руйнування сховища нанітів, мутантні жахи, що гризуть знизу... Щось, штовхає це місце до загибелі, і персонажі можуть стати або агентами його порятунку, або прискорювачами його кінця. Зворотний відлік зазвичай починається після першої сесії, в якій персонажі серйозно взаємодіють з руїною.

Вороги: Фанатик, переконаний, що руйнування є насправді славетним піднесенням; Гіркий вигнанець, який прагне руйнування; Місцевий житель, що звинувачує сторонніх у розоренні.

Друзі: Невинний мешканець, що шукає допомоги; Голова сусіднього анклаву, який також буде знищений; Літній охоронець агента руйнування.

Ускладнення: Руйнування неминуче; Катастрофа була спровокована іншими; Загибель насправді є корисною для сусідніх громад.

Речі: Технічні дані, що показують неминучу руйнацію; Ключ до запобігання руйнуванню; Реліквії, пов'язані з агентом руїни.

Місця: Камера зі зворотним відліком; Площадка на вершині споруди, що руйнується; Кімната ядерного блоку, в якій чутно як він працює з перебоями.

Руїни зайняті божевільним вченим. Можливо, велика кількість брухту привернула увагу цього мудреця, або зручний запас піддослідних, або ж якась досі функціонуюча лабораторія чи технічне обладнання. Вчений незмінно зайнятий якимось шаленим проектом, який, ймовірно, ніколи не буде реалізований, але його напівуспішні спроби зазвичай призводять до створення жахливих потвор або смертельного викиду токсичних речовин чи ненажерливих енергій.

Вороги: Божевільний вигнаний сміттяр-мудрець; Сміттяр, одержимий руїнами; Доброзичливий маніяк.

Друзі: Слуга-відступник; Родич жертви експерименту; Скорботний наставник вченого.

Ускладнення: До вченого ставляться як до верховного жерця культу; Вчений уявляє, що робить світові послугу; Вчений збожеволів лише нещодавно.

Речі: Повністю функціональна технологія старого світу; Стоси цінних креслень; Запаси запасних частин.

Місця: Лабораторія, повна тріскотливих пристроїв; Бойня для невдалих експериментів; Майстерня, повна напівготових пристроїв.

На цьому місці похована величезна кількість тіл, або як цвинтар, або як залишки масової різанини. Трупи лежать скрізь у руїнах, разом з будь-якими похоронними речами або особистими речами, які поки не забрали сміттярі. Такі місця часто розглядаються з жахом сусідніми анклавами або вважаються священною землею, освяченою мертвими.

Вороги: Мутований монстр, що пожирає трупи; Ватажок грабіжників могил; Роботизована машина-вбивця.

Друзі: Безпорадний доглядач могил; Спадкоємець, що шукає предка; Племінний охоронець місця.

Ускладнення: Різанина сталася надзвичайно нещодавно; Первісна причина вбивства все ще присутня; Місцеві жителі борються за доступ до багатих ресурсів тут.

Речі: Дорогоцінні похоронні речі; Реліквія, загублена разом з жертвами; Карта особливо багатої могили.

Місця: Тунель, заповнений складеними кістками; Відкрита яма зі сплутаними останками; Зруйнована будівля, повна згуртованих мертвих.

Руїна слугує важливим аванпостом для військових сил місцевого анклаву або рейдерського загону ватажка мародерів. Ймовірно, були зведені імпровізовані укріплення, і мешканці, ймовірно, мають досить дисциплінований графік спостереження та процедуру тривоги. Щось у цьому місці, ймовірно, має стратегічне значення для контролю над навколишньою територією та її анклавами.

Вороги: Пильний керівник гарнізону; Корумпований лейтенант; Агент-інфільтратор ворожого анклаву.

Друзі: Загнаний страждаючий солдат; Місцевий робітник, з яким погано погоджуються; Офіцер розвідки, що потребує інформації.

Ускладнення: Вони очікують серйозної атаки незабаром; Їхній лідер ігнорує накази з дому; Вони сильно недоукомплектовані для своєї роботи.

Речі: Збройова кімната, повна зброї; Потужна військова техніка; Секретні документи про їхнє справжнє призначення.

Місця: Плац, повний крокуючих військ; Самотня дозорна вежа; Звивиста стежка через укріплення.

У якийсь момент після колапсу хтось перетворив це місце на справжню фортецю. Його оригінальна архітектура, можливо, зробила його особливо придатним як оплот, і з того часу люди додали бетон, колоди та металеві листи. Зазвичай, навколо споруди скупчуються халупи та самобуди прихильників, а місце всередині стін зарезервовано для еліти.

Вороги: Сучасний король-завойовник; Виживальник-будівничий бункерів; Відлюдник-пасткар.

Друзі: Селянин, що живе в халупі; В'язень у замку; Лорд, що потребує допомоги.

Ускладнення: Ворожі фракції ділять замок; Автономні захисні системи все ще активні всередині; Споруда має більшу мету, яка ще може функціонувати.

Речі: Ключ для обходу захисних систем замку; Скарб, прихований будівельником; Критичний компонент для ремонту.

Місця: Бруталістичний внутрішній двір, перетворений на зону знищення; Бетонна квартира; Огорожа з металобрухту.

Руїна кишить небезпечними мутованими звірами або ворожими розумними істотами. Більшість таких мешканців реагують на порушників швидким насильством, але деякі можуть бути просто обережними притулками для небажаної породи. Довкілля буде змінено відповідно до потреб та звичок мешканців, деякі з яких можуть бути несумісними з базовим людським життям.

Вороги: Мутант-вождь, що ненавидить людей; Жахливий альфа-звір; Зовнішній мисливець, що винищує мутантів.

Друзі: Співчутливий мутант; Родич мутанта; Чоловік/дружина мутованої жертви.

Ускладнення: Мутанти зовсім недавно були дружніми або нешкідливими; Саме лігво спричиняє мутацію; Місцевий анклав підтримує їхні набіги проти конкурента.

Речі: Товари, виготовлені мутантами; Цінні частини тіл мутантів; Забута технологія старого світу.

Місця: Смердюче радіоактивне лігво; Зона міазмів, яку не можуть витримати базові рівні; Переобладнана будівля, перетворена на зал вождя.

У якийсь момент на цих руїнах або навколо них відбулася жорстока битва, і її наслідки досі присутні. Тут можна знайти роботів-берсерків, покинуті військові транспортні засоби, нерозірвані боєприпаси або жадібних мародерів. Такі місця часто містять значну кількість цінного брухту, якщо сміттяр готовий мати справу з конкуренцією.

Вороги: Древній бойовий робот, що досі виконує місію; Місцевий тиран, що шукає стару зброю; Ватажок мародерів, що грабує це місце.

Друзі: Спадкоємець героя битви; Сміттяр, що шукає життєво важливу деталь; Завзятий місцевий історик.

Ускладнення: Деякі ділянки поля бою досі токсичні; Тут відбулася не одна битва через стратегічну важливість місця; Роботизовані вороги все ще присутні.

Речі: Секретні військові технології; Сховище старої зброї; Великий запас вибухівки.

Місця: Зруйнована мережа траншей; Вологий військовий бункер; Поспіхом вирита братська могила для багатьох.

Це місце колись було притулком для якоїсь групи біженців, вигнанців або мандрівників. Це міг бути монастир, приховане село або інше місце притулку. Однак у якийсь момент у минулому воно було захоплене ворогами, а його мешканці були вирізані, вигнані або поневолені. Сила, що їх знищила, може досі бути присутньою.

Вороги: Божевільний останній охоронець; Останній лорд-завойовник; Безжальний шукач певної втраченої реліквії.

Друзі: Прихований вцілілий; Співчутливий вчений; Сторонній, що шукає потенційних вцілілих.

Ускладнення: Мешканці цілком заслужили бути захопленими; Вцілілі втекли до сусідніх анклавів; Їхня смерть поклала край життєво важливому обов'язку, який вони виконували.

Речі: Реліквія, критично важлива для функціонування святилища; Прихований скарб, який шукали завойовники; Здобич, накопичена завойовниками.

Місця: Розбите святилище; Спалені житла; Зруйновані укріплення.

Захоплене святилище (до переліку)

Це місце колись було притулком для якоїсь групи біженців, вигнанців або мандрівників. Це міг бути монастир, приховане село або інше місце притулку. Однак у якийсь момент у минулому воно було захоплене ворогами, а його мешканці були вирізані, вигнані або поневолені. Сила, що їх знищила, може досі бути присутньою.

Вороги: Божевільний останній охоронець; Останній лорд-завойовник; Безжальний шукач певної втраченої реліквії.

Друзі: Прихований вцілілий; Співчутливий вчений; Сторонній, що шукає потенційних вцілілих.

Ускладнення: Мешканці цілком заслужили бути захопленими; Вцілілі втекли до сусідніх анклавів; Їхня смерть поклала край життєво важливому обов'язку, який вони виконували.

Речі: Реліквія, критично важлива для функціонування святилища; Прихований скарб, який шукали завойовники; Здобич, накопичена завойовниками.

Місця: Розбите святилище; Спалені житла; Зруйновані укріплення.

Це місце має велике духовне значення для одного або кількох місцевих анклавів. Чужинці приходять здалеку, щоб поклонятися на цьому місці або проводити важливі ритуали. Мешканці руїн можуть бути охоронцями, або священними звірами, або мародерами, які користуються постійним потоком "здобичі". Осквернення або розорення руїн може накликати гнів численних віруючих.

Вороги: Повстанець анклаву, що прагне захопити місце; Ватажок мародерів, що тримає його в заручниках; Жахливий охоронець, якого не вдалося умиротворити.

Друзі: Священник-охоронець; Скромний паломник; Вождь анклаву, якому потрібно провести ритуал.

Ускладнення: Ритуали мають пряму практичну користь для тих, хто їх виконує; Анклави борються за контроль над місцем; Місцеве духовенство намагається встановити себе як незалежну силу.

Речі: Священна паломницька реліквія; Здобич загиблого паломника; Незамінний предмет ритуальної необхідності.

Місця: Зруйнована часом храмова зала; Табір паломників за межами руїн; Гробниці вождів і святих.

Руїни кишать жахливою хворобою. Чума, що зустрічається таким чином, рідко є акуратною, чисто смертельною хворобою; вона жахливо змінює суб'єктів і часто створює небезпечні розумові відхилення у жертв або зомбі-подібну агресію. Симптоми та деменція, спричинені такими чумами, зазвичай обмежують їхній потенційний радіус дії, оскільки носії помирають, перш ніж вони зможуть поширити її далеко за межі руїн, але не кожен штам настільки очевидний у своїх наслідках.

Вороги: Титанічний мутант, вражений чумою; Високофункціональна жертва чуми; Інтриган, що прагне використати чуму як зброю.

Друзі: Місцевий цілитель; Месник за втраченого коханого; Шукач ліків для конкретної жертви.

Ускладнення: Чума заражає суб'єктів лише в руїнах; Чума щойно випущена і ще невідома сусідам; Чума спочатку здається нешкідливою.

Речі: Формула вакцини; Резервуар з ліками в аерозольній формі; Формула для відтворення чуми в іншому місці.

Місця: Карантин з кричущим пацієнтом; Розбита медична лабораторія; Місце масового поховання.

Це місце було організовано як трудовий табір для політичних ворогів доколапсового уряду або нинішніх вождів анклавів. Замість того, щоб витрачати цінну робочу силу, в'язнів примушують працювати на благо влади, іноді з додатковими сесіями «політичного навчання» та індоктринації. Тим, хто найохочіше підкоряється, часто надають як особливі привілеї, так і особливу ненависть з боку їхніх товаришів.

Вороги: Лідер фракції в'язнів-колаборантів; Садистський комендант; Нещадний промивач мізків.

Друзі: Чистий серцем повстанець; Розчарований переможений в ідеологічній боротьбі суб’єкт, Цинічний старий в'язень.

Ускладнення: Роботизовані охоронці стежать за поколіннями в'язнів; Наглядачі мають власні ідеологічні розбіжності; Виробництво ГУЛАГу життєво важливе для уряду.

Речі: Склад товарів рабської праці; Ключ для обходу захисних систем; Скарб, захований мертвим політичним в'язнем.

Місця: Мовчазна фабрика рабської праці; Крихітна карцерна камера; Суворий клас для вивчення ідеології.

Руїна колись була в'язницею, або для людських злочинців, або для чогось значно гіршого. Автоматизовані захисні системи все ще можуть бути активними, або ж вцілілі наглядачі чи їхні спадкоємці. Сторонні особи часто вважають такі місця корисними опорними пунктами, оскільки товсті бетонні стіни та сухі камери можуть бути кращим житлом, ніж будь-що інше, що вони можуть отримати у постапокаліптичному світі.

Вороги: Збожеволілий тюремний наглядач; Жахлива істота, яку мали ув'язнити; Безжальний ШІ-майстер в'язниці.

Друзі: В'язень у сьомому поколінні; Біженець, що шукає притулку; Той, хто прагне втекти.

Ускладнення: В'язні тепер керують цим місцем; В'язниця розкололася на ворогуючі фракції; В'язні та наглядачі уклали взаємний союз для виживання.

Речі: Ключі до обмежених камер; Великий запас тюремних припасів; Збройова кімната з «несмертельною» зброєю.

Місця: Замкнені камери, повні кісток; Величезний зал їдальні; Рваний периметр із колючого дроту.

У сеттингах, де існують псіоніки, ця руїна є їхнім гніздом та їхніх слуг. Більшість таких місць побоюються об'єднаної ворожості сусідів і намагаються не привертати до себе уваги, але інші мають більш амбітні цілі. У світах кампанії без псіоніків ці місцеві жителі просто думають, що вони мають сили, або обманом змусили інших повірити в це.

Вороги: Цинічний псіонік-воєначальник наставник інших псіоніків; Несамовитий дикий пророк; Завзятий псіонік-супремасист.

Друзі: Мисливець на псіоніків; Ненавчений псіонік, що потребує допомоги; Втікач-раб.

Ускладнення: Псіоніки параноїдальні, але не злобні; Псіоніки такі ж жорстокі, як про них говорять; Мешканці руїни поклоняються їм.

Речі: Дивний псі-тех артефакт; Анти-психічне екранування; Здобич, захоплена у жертв.

Місця: Сувора камера для психічної медитації; Кімната, розбита люттю дикого псіоніка; Лазарет із седативними засобами та ліками для відновлення нервів.

Руїни світяться накопиченою радіоактивністю, яка покрила їхні структури. Лише найстійкіші істоти можуть вижити в такому середовищі, і багато пристроїв старого світу були деградовані або знищені постійним радіоактивним бомбардуванням. Однак найскладніші технології загартовані проти таких пошкоджень і можуть залишатися, коли все інше загинуло. Більшість таких руїн мають зони більшої чи меншої небезпеки, імпровізовані шляхи для тих, хто не може витримати повну силу променевої загибелі.

Вороги: Мутований звір, що любить радіацію; Робот з пошкодженим мозком; Жрець радіоактивного сяйва.

Друзі: Місцевий житель з картою до здобичі, яку приховує радіація; Савант з планами очищення руїн; Виснажений ШІ-обслуговуючий персонал.

Ускладнення: Радіація нещодавня і затримала мешканців всередині; Радіація має дивні побічні ефекти; Хтось використовує радіацію для створення жахливих слуг.

Речі: Антирадіаційні стимулятори; Екрановане ядро даних; Рідкісна радіаційно-вирощена лікарська рослина.

Місця: Ядро реактора, освітлене синім світлом; Поле потворних і зів'ялих рослин; Камера, вкрита скелетами мутованих шкідників.

Це місце є основною базою банди рейдерів, де вони зберігають свою менш портативну здобич і утримують своїх прибічників та рабів. Тут часто можна знайти аморальних торговців, готових мати справу з такими мародерами, а також тривожних носіїв данини від анклавів, занадто слабких, щоб чинити опір бандитським вимогам. Однак навіть мародери потребують кваліфікованої праці, тому талановиті раби або жадібні ремісники також часто таборують тут.

Вороги: Холодно-прагматичний ватажок бандитів; Психопатичний улюбленець нинішнього боса; Фанатичний жрець кривавого культу.

Друзі: Співчутливий раб-ремісник; Нещасний заручник; Рейдер, який хоче покінчити з цим життям.

Ускладнення: Місце дуже впорядковане та дисципліноване під загрозою смерті; Бандитські фракції тут ненавидять одна одну; Щось утримує їх тут навіть проти їхніх власних інтересів.

Речі: Масивна цінна реліквія, занадто важка для переміщення; Реліквія, яку вождь тримає як символ влади; Багата данина, запропонована жертвами.

Місця: Деградована бандитська таверна; Поля, оброблювані рабами; Стовби з прив'язаними повстанцями та невдоволеними.

База рейдерів (до переліку)

Це місце є основною базою банди рейдерів, де вони зберігають свою менш портативну здобич і утримують своїх прибічників та рабів. Тут часто можна знайти аморальних торговців, готових мати справу з такими мародерами, а також тривожних носіїв данини від анклавів, занадто слабких, щоб чинити опір бандитським вимогам. Однак навіть мародери потребують кваліфікованої праці, тому талановиті раби або жадібні ремісники також часто таборують тут.

Вороги: Холодно-прагматичний ватажок бандитів, Психопатичний улюбленець нинішнього боса, Фанатичний жрець кривавого культу.

Друзі: Співчутливий раб-ремісник, Нещасний заручник, Рейдер, який хоче покінчити з цим життям.

Ускладнення: Місце дуже впорядковане та дисципліноване під загрозою смерті; Бандитські фракції тут ненавидять одна одну; Щось утримує їх тут навіть проти їхніх власних інтересів.

Речі: Масивна цінна реліквія, занадто важка для переміщення; Реліквія, яку вождь тримає як символ влади; Багата данина, запропонована жертвами.

Місця: Деградована бандитська таверна, Поля, оброблювані рабами, Столби з прив'язаними повстанцями та невдоволеними.

Відчайдушні біженці використовують руїни як притулок або базу. Їх нещодавно вигнали зі своїх колишніх домівок якась катастрофа чи ворог, і вони, ймовірно, все ще дезорганізовані. Не всі біженці можуть бути з однієї громади, і всі вони будуть спокушені надавати пріоритет виживанню власної родини над тимчасовою групою.

Вороги: Ватажок мародерів, що їх переслідує; Демагог, що прагне їх використати; Лідер банди біженців з амбіціями.

Друзі: Співчутливий безпритульний; Загнаний лідер біженців; Посланець з сусіднього анклаву.

Ускладнення: Є причина, чому жоден анклав не хоче їх поруч; Їхні вороги все ще переслідують їх; Біженці мають небезпечну технологію з собою.

Речі: Скарб, винесений з дому; Карта до життєздатного нового місця проживання; Здобич, яку вони вкрали і через яку на них напали.

Місця: Занедбане скупчення рваних наметів; Імпровізоване житло в напівзруйнованій будівлі; Пильний караульний пост, що спостерігає за переслідувачами.

Скарби стародавніх померлих були поховані в руїнах, чи то навмисно, чи внаслідок непередбачуваного поховання. Мало сучасних анклавів достатньо багаті, щоб ховати добротні речі разом із померлими, але інші «гробниці» є просто наслідком колапсу або останнім притулком відчайдушного виживальника, який помер серед своїх накопичених припасів.

Вороги: Інший безжальний грабіжник гробниць; Охоронець гробниці; Не зовсім мертвий початковий власник.

Друзі: Спадкоємець померлого; Допитливий дослідник; Шукач якоїсь життєво важливої реліквії.

Ускладнення: Гробниця є святою для місцевих жителів; Скарб — це міф, щоб приманювати жертв; Спадкоємці початкового власника все ще живі.

Речі: Захований скарб померлих; Карта до прихованої здобичі; Коди для знешкодження охоронців.

Місця: Обвалений прохід; Лабіринтові тунелі; Присадкувата та зловісна похоронна споруда.

Ці руїни ніколи не призначалися для того, щоб не впускати інших. Вони були створені, щоб утримувати щось усередині. Щось жахливе ховається в серці руїн, ув'язнене структурою або стародавніми системами охорони. Це може бути монструозний прибулець, захоплений урядом у давно минулі роки, або якесь жахливе творіння, захоплене вмираючим персоналом служби безпеки. В'язниця могла бути побудована навмисно для утримання сутності з метою подальшого вивчення, або це могла бути імпровізована камера, створена з відчайдушної потреби її давно померлими тюремниками.

Вороги: Сама істота; Божевільний, що уявляє, ніби може контролювати істоту; Дурень, який вірить, що істота йому допоможе.

Друзі: Стародавній охоронець в'язниці; Мудрець, що знає правду; Втікач з експедиції.

Ускладнення: Істота вдає солодку невинність; Істота має агентів у навколишніх анклавах; Істота знає таємницю, яка відчайдушно потрібна.

Речі: Артефакт з рідного світу істоти; Технологія, яка використовувалася для утримання істоти; Реліквії втрачених охоронців.

Місця: Екстер'єр з високими стінами; Глибока зона утримання; Прохід зі зламаними оборонними турелями.

Руїна колись слугувала таємним сховищем для повстанців, сепаратистів або інших ворогів правлячого ладу старого світу. Вона могла маскуватися під звичайне поселення чи підприємство, або ж була настільки добре прихована, що її ніколи не знаходили. Ці групи, ймовірно, накопичували значні запаси та озброєння для своєї великої справи, і не все з цього могло бути вивезене тими, хто вижив.

Вороги: Вироджений ватажок кабали, Божевільний спадкоємець повстанських переконань; ШІ-фанатик справи таємної спільноти.

Друзі: Ідеалістичний спадкоємець повстанської ідеології; Нащадок, якому потрібна реліквія з бази; Безтурботно-безрозсудний історик.

Ускладнення: Сусідній анклав населений нащадками повстанців; Місцевий житель прагне панувати, відродивши повстанську ідеологію; Місцеві анклави борються за давні спотворені відмінності в доктрині.

Речі: Захоплена військова техніка; «Таємна зброя» повстанців; Символ повстанської справи.

Місця: Роздертий зал засідань; Бібліотека фізичних книг; Камери покарань.

Руїна населена звичайними мутантами, бандитами, вигнанцями та іншими живими залишками пусток, але, без відома для цих мешканців, абсолютно окрема група жителів ховається всередині руїн. Їхнє вбивство проблемних втручальників могло створити руїні репутацію місця з привидами або проклятого, або вони могли непомітно "збирати врожай" з інших мешканців для їжі чи здобичі.

Вороги: Розпусний вождь тунельних жителів; Параноїдальний бандитський лорд; Зарозумілий спадкоємець первісних мешканців.

Друзі: Переляканий втікач з руїн; Допитливий слідчий; Збентежений мисливець на бандитів.

Ускладнення: Таємні жителі насправді доброзичливі; Мешканці знають про таємних жителів, але не сміють про них говорити; Мешканці поклоняються таємним, як божествам.

Речі: Реліквія, що охороняється таємними мешканцями; Володіння невдачливої жертви; Загублений скарб у руїнах.

Місця: Прихований прохід за стінами кімнати; Таємна схованка для кісток; Порожня кімната зі слідами нещодавнього використання.

Десь у руїнах прихована зброя, здатна завдати величезної шкоди ворогові. Руїна могла бути побудована для розміщення або підтримки цієї зброї, або ж зброя могла бути використана проти неї під час руйнування руїни. Місцеві анклави можуть мати легенди про цей пристрій, більшість з яких, ймовірно, значно спотворені щодо його деталей.

Вороги: Місцевий правитель, що прагне зброї; Спадкоємець її первісних творців, що прагне її повернути; Вождь руїн, який править завдяки її силі.

Друзі: Родич жертви зброї; Допитливий майстер з утилізації, що бажає розкрити секрети зброї; Охоронець місця спочинку зброї.

Ускладнення: Зброя є істотою або роботом; Зброя ніколи не призначалася для використання як зброя; Зброя вимагає жахливої ціни.

Речі: Ключ для активації зброї; Боєприпаси для зброї; Критична запасна частина для зброї.

Місця: Зруйнована "нульова зона" вибуху зброї; Зал обслуговування зброї; Укріплений бункер, де зберігається зброя.

Секретна зброя (до переліку)

Десь у руїнах прихована зброя, здатна завдати величезної шкоди ворогові. Руїна могла бути побудована для розміщення або підтримки цієї зброї, або ж зброя могла бути використана проти неї під час руйнування руїни. Місцеві анклави можуть мати легенди про цей пристрій, більшість з яких, ймовірно, значно спотворені щодо його деталей.

Вороги: Місцевий правитель, що прагне зброї; Спадкоємець її первісних творців, що прагне її повернути; Вождь руїн, який править завдяки її силі.

Друзі: Родич жертви зброї; Допитливий майстер з утилізації, що бажає розкрити її секрети; Охоронець місця спочинку зброї.

Ускладнення: Зброя є істотою або роботом; Зброя ніколи не призначалася для використання як зброя; Зброя вимагає жахливої ціни.

Речі: Ключ для активації зброї; Боєприпаси для зброї; Критична запасна частина для зброї.

Місця: Зруйнована "нульова зона" вибуху зброї; Зал обслуговування зброї; Укріплений бункер, де зберігається зброя.

Мутація або темні експерименти наділили рослини в цій руїні розумом. Такі рослинні інтелекти часто є абсолютно аморальними, зацікавленими лише у зростанні та розмноженні, але деякі можуть бути достатньо витонченими, щоб торгуватися, навіть якщо лише за ті речі, які для них важливі. Рослинні розуми часто зосереджуються на пастках, отрутах і жертовних приманках у боротьбі з потенційними ворогами.

Вороги: Спокуслива людсько-рослинна амальгама; Невблаганна істота-рослина; Божевільний послідовник розумних рослин.

Друзі: Нещасний фермер; Співпрацююча рослина-істота; Дикий пророк, що попереджає про зелену загибель.

Ускладнення: Усі рослини ненавидять одна одну як конкуренти; Рослини одомашнили хижих захисників; Рослини паразитують на людях.

Речі: Сховище добрив старого світу; Дорогоцінний рослинний екстракт; Експериментальний гербіцид.

Місця: Оранжерея, перетворена на рослинний гарем; Заросла лабораторія; Руїна, вкрита ліанами та повзучими рослинами.

Ця руїна була побудована заради великої, але зрештою безнадійної мети. Вона могла зазнати краху ще до колапсу або бути зруйнована під час загального падіння, але початкові амбіції руїни врешті-решт провалилися. Сучасні мешканці можуть намагатися продовжити цю справу, або ж просто перебувати тут, щоб грабувати залишки.

Вороги: Ідеаліст, якому байдужа ціна його мрії; Ватажок сміттярів, що грабує руїни; Жахливий живий продукт спотворених зусиль об'єкта.

Друзі: Спадкоємець первісних мешканців; Древній охоронець об'єкта; Сторонній, що гостро потребує якогось компонента, який можна знайти тут.

Ускладнення: Мрія була б смертельною, якби здійснилася; Усі місцеві анклави прагнуть контролювати та завершити план; Сама руїна все ще працює над планом, навіть якщо він безнадійний.

Речі: Відсутня частина технології, яка завершить план цієї будівлі; Дорогоцінне ядро колишніх зусиль; Втрачена документація, що показує, як усе завершити.

Місця: Небезпечно нестабільна зона управління; Самозруйнована техніка; Розграбований склад частин проекту.

Рабство є звичним явищем у багатьох постапокаліптичних світах, але ця руїна доводить його до крайності. Багато її мешканців є живим товаром, яких примушують працювати на благо господарів руїни або продають стороннім, що потребують робочої сили. Через різке падіння населення після колапсу, працездатні робітники стали цінними ресурсами для експлуатації.

Вороги: Холодний работорговець; Жахливий мутант, що полює на рабів; Воєначальник, який готує армію рабів.

Друзі: Втікач-раб; Родич в'язня; Місцевий раб, що потребує допомоги.

Ускладнення: Раби вірять, що вони заслужили таку долю через соціальні або релігійні умовності; Раби жахливо змінені якоюсь технологією або процесом у руїні; Руїна має розкоші, які спокушають відчайдушних до рабства.

Речі: Скарб, здобутий від работоргівлі; Пристрій, що спотворює людську волю; Схованка цінних товарів, виготовлених рабами.

Місця: Смердючі рабські бараки; Поле, повне ретельно охоронюваних робітників; Елегантні покої улюбленого раба.

Руїна використовується як передова база для зовнішньої сили, яка прагне шпигувати за регіоном. Це можуть бути агенти ворожого анклаву, що намагаються шпигувати за сусіднім суперником, або ж це можуть бути самі мешканці руїни, які розвідують сусідні громади в пошуках загроз чи здобичі.

Вороги: Лідер команди шпигунів-вбивць; Монструозний мутант, що використовується як охоронець; Здавалося б, доброзичливий місцевий житель, який насправді є майстром шпигунства.

Друзі: Підозрілий слідчий анклаву; Вигнаний шпигунами мешканець руїни; Місцевий житель, який натрапив на підозрілі докази.

Ускладнення: Шпигуни є мутантами-перевертнями або роботами; Шпигуни мають активний план саботажу; Шпигуни є найманцями, яких можна найняти.

Речі: Важливі доколапсні документи; Список шпигунів та їхніх місцезнаходжень; Багатство, призначене для підкупу місцевих жителів.

Місця: Прихована кімната, повна маскувальних матеріалів; Таємна спостережна ніша; Фальшива житлова зона.

Колись ця руїна була великим сховищем цінних припасів. Це міг бути доколапсний склад, залізнична перевантажувальна станція, особливо багате звалище або урядовий склад аварійних припасів. Інші склади можуть бути приховані як частина іншого типу руїн, закладені в минулі часи людьми, які так і не повернулися, щоб їх забрати.

Вороги: Робот-охоронець складу; Ватажок сміттярів, який захопив руїну; Параноїдальний племінний вождь спадкоємців первісних мешканців складу.

Друзі: Відчайдушний місцевий житель, що потребує припасів; Мандрівник, який дізнався про склад; Місцевий мешканець руїни, що шукає допомоги.

Ускладнення: Стає все небезпечніше добувати припаси; Вилучення припасів пов'язане з жорстокою ціною; Деякі припаси небезпечно пошкоджені або зіпсовані.

Речі: Рідкісний і дорогоцінний предмет постачання; Ключ для відкриття недоторканого сховища; Здобич, залишена мертвими потенційними рейдерами складу.

Місця: Частково розграбований величезний склад; Імпровізована житлова зона; Саморобне укріплення для захисту об'єкта.

Руїна категорично заборонена для сторонніх завдяки табу, яке дотримуються навколишні анклави. Регулярні патрулі мисливців і воїнів проходять поблизу, щоб переконатися, що ніхто не входить, і ті, хто кидає виклик цій забороні, ризикують бути переслідуваними мстивими місцевими жителями або потрапити в засідку, як тільки вони вийдуть з руїн. Табу може бути результатом релігійних почуттів, забороною, щоб не потурбувати якесь спляче зло, або забороною, яка має на меті залишити це місце зарезервованим для місцевого використання. Такі руїни можуть стати притулком для вигнанців і ізгоїв.

Вороги: Ревнивий охоронець руїн; Зло всередині стін; Вождь, який підозрює авантюристів.

Друзі: Мисливець за скарбами; Місцевий житель, що підозрює темні справи в руїнах; Жертва, викрадена і доставлена туди.

Ускладнення: Святі живуть у табуйованій руїні; Бандити осквернили руїни; Інший анклав заперечує проти табу.

Речі: Реліквія, яку мали тримати в таємниці від сторонніх; Доказ того, що еліта анклаву замишляє зло в руїнах; Священний артефакт у священному місці.

Місця: Пустельна нейтральна смуга навколо руїн; Рідна сторожова вежа, що нависає над руїнами; Ряд черепів, насаджених на списи біля входу в руїни.

Основна частина руїн знаходиться під землею, чи то в природних печерах, чи в грубо виритих проходах, чи в похованих коридорах. Деякі такі комплекси – це не більше ніж підвали якоїсь розграбованої стародавньої споруди, тоді як інші були викопані в роки після колапсу, коли нещасні вцілілі шукали глибокий притулок від зовнішніх жахів. Кілька підземних руїн є результатом діяльності підземних мутантів і деградованих людських племен.

Вороги: Жахливий звір з-під землі; Відступник, що захищає свій притулок; Вождь деградованого племені.

Друзі: Збентежений видобувач металобрухту; Майбутній колоніст, Мисливець за скарбами з картою.

Ускладнення: Об'єкт нестабільний і схильний до обвалів; Місцеві жителі потребують об'єкта як притулку від неминучої загибелі; Об'єкт був місцем святого паломництва для місцевої віри.

Речі: Давно поховані скарби; Код доступу до захисної системи комплексу; Речі останнього дослідника.

Місця: Сира земляна нора; Прохід з тріскаючою стелею; Камера з мокрими стінами.

У цих руїнах є дуже цінна реліквія або схованка здобичі, про яку ніхто сторонній не знає. Місцеві жителі могли натрапити на неї випадково, або вона може бути в частині руїн, яку навіть вони ще не повністю дослідили. Приз, ймовірно, занадто громіздкий, щоб його перемістити, або занадто добре охороняється, щоб його вилучити без значних зусиль, що, можливо, є причиною, чому він досі тут, щоб його розграбувати.

Вороги: Вождь руїн, що шукає спосіб заволодіти призом; Робот-охоронець призу; Монстр-мутант, що влаштував лігво на призі.

Друзі: Сторонній, який загубив приз тут; Місцевий житель, що прагне обміняти приз; Місцевий житель, що намагається вивчити приз.

Ускладнення: Приз насправді є зловісною пасткою; Приз прихований на видноті; Приз складається з кількох частин.

Речі: Ключ для активації призу; Підказка, що вказує місцезнаходження призу; Запасні частини, спочатку призначені для призу.

Місця: Лабіринтові укріплення навколо призу; Місце в руїнах, де приз колись був активований; Зруйноване місце, де загинув первісний власник призу.

Руїна розвалюється, можливо, навіть тоді, коли в ній знаходяться персонажі. Навіть будівлі старого світу можуть піддаватися руйнуванню під впливом нанітного забруднення, ерозії матеріалів, наслідків вибухів або корозійних хмар Чорного Пилу. Більш нові споруди ще більш крихкі, будучи результатом будівництва з брухту та обмежених архітектурних знань.

Вороги: Вигнанець, що шукає притулку, куди інші не наважаться увійти; Звір, що гризе руїну; Безрозсудний сміттяр, який розкрадає опорні елементи.

Друзі: Цілеспрямований реставратор; Допитливий археолог; Колишній мешканець.

Ускладнення: Обвал може знищити сусідній анклав; Два анклави борються за руїни, спричиняючи їхнє руйнування; Обвал відбувається вибуховими та непередбачуваними сплесками.

Речі: Опора, життєво важлива для всієї споруди; Дорогоцінний архітектурний елемент; Схованка здобичі в надзвичайно нестабільній зоні.

Місця: Кімната з підлогою, що частково зникла; Стіна, що руйнується від дотику; Підлога, що обвалюється над глибшою камерою.

Руїна живиться якоюсь технологією старого світу, часто це ядерна установка, гідроелектростанція, сонячна батарея або інша аномально міцна конструкція. Однак час і сміттярі пошкодили ядро, і воно почало створювати зони небезпеки в цьому районі, можливо, ризикуючи повним колапсом, якщо пошкодження не будуть зупинені або відремонтовані.

Вороги: Мутований охоронець ядра; Робот, що захищає свій блок живлення; Представники покоління, що деградували від впливу ядра.

Друзі: Відчайдушний ремонтник; Безстрашний рятувальник; Пророк атомної загибелі, що насувається.

Ускладнення: Ядро вибухне, якщо його не деактивувати; Місцеві жителі споживають занадто багато енергії та дестабілізують ядро; Ворогуючі анклави борються за доступ до енергії.

Речі: Запасне ядро; Стародавні інструменти для обслуговування; Сховище креслень силових технологій.

Місця: Тріскотлива камера ядра; Зал, обпалений радіацією; Кімната, повна електрифікованих опор.

Руїни захопив амбітний воєначальник. Це більше, ніж просто ватажок бандитів; цей мародер планує створити територію під власним правлінням, вимагаючи данину та підкорення від навколишніх анклавів. Ймовірно, він готовий досить справедливо мати справу з торговцями та іншими чужинцями, хоча б заради розбудови своєї військової машини.

Вороги: Параноїдальний візир воєначальника; Божевільний мутант-кат; Підступний шпигун.

Друзі: Посланець зовнішнього анклаву; Пригнічений мешканець руїн; Співчутливий раб.

Ускладнення: Жорстокі закони воєначальника для декого краще ніж хаос; Воєначальник смертельно хворий; Підлеглі воєначальника гризуться між собою.

Речі: Багата данина ззовні; Секретна зброя воєначальника; Схованка потужного військового спорядження.

Місця: Добре обладнаний майданчик для страт; Ринок у тіні руїн; Невільничі загони, повні непокірних громадян анклаву.

На руїнах облаштовано перевалочний пункт для мандрівників з далекого анклаву, бандитського клану або інших постійних подорожніх. Кілька місцевих жителів можуть підтримувати табір, захищаючись від ворожих мешканців руїн, або ж він може бути покинутим між візитами. Руїна надає щось досить корисне, щоб виправдати утримання табору, якщо це, звичайно, не просто привід, щоб стежити за цим місцем.

Вороги: Мародер, що полює на відвідувачів табору; Жадібний наглядач табору; Ватажок бандитів, що оселився, щоб захопити табір.

Друзі: Торговець, що користується табором; Мандрівник, що зробив це місце тимчасовим домом; Авантюрист, що прагне досліджувати руїни.

Ускладнення: Табір має власні автономні захисні споруди; Табір є незалежним аванпостом; Щось, що досі присутнє тут, зовсім недавно жорстоко розправилося з мешканцями.

Речі: Запаси дорожніх припасів; Карта розвіданої частини руїн; Реліквія, яку дістали з руїн.

Місця: Добре захищений підхід до табору; Сторожова вежа, що нависає над руїнами; Імпровізована таверна в таборі.

Руїна кишить бездумно жорстокими мешканцями. У сеттингах із реальними зомбі це місце може містити аномально високу їх щільність, тоді як інші сеттинги можуть замінити їх на бездумно ворожих місцевих жителів або безглуздих диких мутантів-монстрів. Щось у руїні, ймовірно, спочатку привабило мешканців, і вони, можливо, не мають розуму, щоб звідти піти.

Вороги: Мутований зомбі-гігант; Сторонній, що прагне контролювати рій; Завойовник, який планує направити рій на ціль.

Друзі: Родич жертви рою; Дослідник рою; Оригінальний мешканець руїни, якого вигнали.

Ускладнення: Рій запускається чимось у руїні; Є способи обійти або стати невидимим для рою; Рій скупчився навколо чогось цінного.

Речі: Речі нині зомбованих мешканців; Скарби людей, яких вони захопили; Запчастини від розбитої місцевої техніки.

Місця: Вулиця, забита зомбі; Стічні тунелі під ордою; Дороги по дахах над головою.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora ! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на приго...

Створення неігрових персонажів гравцем

Наразі я граю у дві довгі кампанії - по системах Swords of the Serpentine та самописній, системі від мого друга дитинства. В мечах ми граємо в міське фентезі з елементами детективу, а у мого друга в самописній системі ми граємо в доволі класичну пригодницьку партію в регіоні, де конфліктують між собою різні фракції. Оля (майстриня SotS) попросила підготувати пару неігрових персонажів (НІПів) кожного з гравців перед стартом кампейну. Я настільки розігнався, що привніс цю практику в другий кампейн, в якому я граю. Оскільки я не маю змоги водити багато ігор, то, мабуть, найкраще що я можу - поділитися позитивними практиками, які допомогли покращити ігри, в яких я беру участь. Практика створення НІПів гравцем стала виявилася позитивною, тож ділюся. А чи треба? Не варто створювати неігрових персонажів якщо ви не впевнені, що майстер погодиться їх додавати до ігрового світу. Поговоріть з майстром, уточніть деталі сетінгу та особливості проведення пригоди. Можливо, ви будете грати у кампейн, ...

Ролплей (відіграш) діями

Відіграш в НРІ складається з двох частин - акторська гра та дії. Акторська гра це зміна голосу, інтонації та манери мовлення та опис реакцій персонажа на те, що відбувається в грі (злість, здивування, розчарування). Під час гри в живу до цього можуть додаватися тематичний одяг, жести та (опціонально) гра на музичних інструментах. Під відіграшем діями я розумію відігравання різних аспектів персонажа, які гравець або прописав сам, або отримав разом з прегеном. Нажаль, я часто бачу, що люди взагалі не розуміють, що відіграш діями існує і що він не менш важливий, а для деяких ігор навіть більш важливий ніж акторська гра. Тому я хочу поговорити про нього більш детально. З чого почати відіграш діями? Для того, шоб вам було що відігравати діями, у вашого персонажа повинен бути ряд аспектів, які будуть спонукати до такого ролплею. Вони закладаються на моменті створення передісторії. Наприклад, ваш персонаж постраждав від дій дворян, які використовували його та його сім’ю для власного збагаченн...