Перейти до основного вмісту

Мотивація монстрів

Мотивація монстрів
Продовжуючи тему контекстуалізації монстрів, я хотів би трохи зупинитися на їх мотивації. Бо коли у монстра є мотивація - він не просто фігурка на полі бою, а повноцінний мешканець цього світу. Тож наведемо 12 прикладів такої мотивації (матеріал узятий з рулбуку WWN).

Завоювання: йому потрібно знищити всіх суперників і порушників на своїй території, яка має розширюватися, коли він стає сильніший. Це може бути дуже буквальна форма завоювання, коли звір прагне вбити будь-якого порушника в межах свого царства і постійно досліджує околиці в пошуках нових земель. Це також може бути соціальним або метафоричним, коли істота прагне досягти виключної влади в соціальній сфері, професії, гільдії або стосунків.

Будівництво: він прагне створити щось, що може викликати проблеми в людей. Це можуть бути ретельно продумані гнізда чи великі цивільні споруди в незручних місцях. Або він може виготовляти особливий вид товарів понад усяку необхідність, генерувати токсини чи міазми, ксеноформувати місцевість, щоб відповідати рідному світові її інопланетного творця, або будь-який інший акт неспокійної творчості.

Споживання: він намагається з'їсти щось, споживання чого завдасть багато клопоту людству. Його ціль може бути важко дістати і тому, він вимагає це зробити у тих, хто слабкіший за нього. А ще може бути, що його споживання має магічну чи метафоричну природу, наприклад він їсть душі чи магічну енергію, любовні почуття або життєві сили. Він може бути неймовірно ненажерливим, поглинати магічні предмети або потребувати спеціальних алхімічних сумішей.

Омана: він прикидається кимось нешкідливим або безневинним, ідеально вписуючись у прийняту ним роль. Тварини можуть здаватися якимись іншими, більш слухняними істотами, у той час, як розумні істоти можуть маскуватися під людей або приймати якусь певну соціальну роль. Він вбиває всіх, хто його розкриє або може розкрити. Істота показує реальність своєї природи тільки тоді, коли вона харчується або користується перевагами ролі, яку вона прийняла.

Осквернення: він прагне зіпсувати та знищити те, що дає надію або сенс людству. Розбещення релігій, отруєння продовольчих культур, ослаблення родинної любові, перетворення лідерів на тиранів і руйнація уз вірності - все це може бути інструментом для таких істот. Більшість із них матиме певний тип хороших речей, які їхні сили та природа дозволяють їм зіпсувати.

Руйнування: він прагне знищити щось корисне або необхідне для людей. Це може призвести до сліпого забою худоби окрім усіх мисливських потреб. Істота може інстинктивно прагнути до руйнування штучних споруд, мати вроджене прагнення руйнувати любовні стосунки, їсти металеві інструменти та зброю, споживати здоров'я й удачу своєї здобичі або в інший спосіб забирати те, що потрібно людям.

Домінування: йому потрібно завоювати рабське підпорядкування обраних нею жертв. Замість того щоб вбивати їх, вони повинні бути зведені до безпорадної покори потребам і бажанням істоти. Тварини можуть тероризувати живих істот доти, доки не отримають поклоніння або данину, тоді як розумні істоти можуть використовувати соціальні інструменти або погрози, щоб змусити підкоритися. Зі слабшими істотами свого виду монстр може поводитися з такою ж жорстокістю.

Паразитування: він прагне підпорядкувати людство або щось, на що люди покладаються. Це може бути фізичний акт паразитування на людині-хазяїні, або це може бути більш метафорична п'явка, що використовує деякі якості людського суспільства, щоб нагодувати та дати йому притулок. Носії паразитів можуть бути виїденими скафандрами, безпомічно поневоленими жертвами, добровільними, але безглуздими спільниками, мимовільною худобою або людьми, що можуть надати якусь особливу послугу, якої жадає істота.

Хижацтво: є щось, на що воно обов'язково має полювати або вбивати, він має жертву на яку полює, або прагне вбити, і переслідування цієї жертви - це потреба на інстинктивному рівні. Зазвичай це щось проблематичне для людей, наприклад, природніми жертвами монстра можуть бути самі люди, певні їх типи, домашня худоба, нелюдські раси, істоти, які вчинили певний тип дій, ті, хто вдерся на його територію, або будь-який інший тип.

Розмноження: у нього є деякі унікальні або важкі умови для розмноження, які він повинен задовольняти, такі, як потреба у великій кількості певної речовини, правильно збудоване гніздо, складність завоювання партнера, жорстоке підкорення своїх суперників або навіть деякі магічні або езотерично-метафоричні стани. Це прагнення створює проблеми людей навколо нього.

Садизм: він був створений не стільки щоб вбити свою жертву, скільки щоб мучити її, але щоб мучити її. Жахливі глузування, безглузда жорстокість, ця істота інстинктивно застосовує огидно жахливі методи заподіяння шкоди, і вона завжди вважатиме за краще залишити свою жертву живою, доки з неї не буде вичавлена кожна унція опору. Вона отримує величезне задоволення від страждань інших.

Крадіжка: у нього є непереборне бажання, що потрібно людям, щоб зберегти або використати це. Він може нав'язливо красти та збирати золото та інші блискучі предмети, красти їжу, забирати велику кількість якихось соціально необхідних благ або мати магічні засоби для крадіжки нематеріальних якостей чи соціальних стосунків. Можливо монстр втратив раніше частину могутності і тепер краде щоб її відновити.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...