Перейти до основного вмісту

Дослідження в кампаніях-пісочницях

Дослідження в кампаніях-пісочницях
Мета задач націлених на дослідження - залучити гравців до навколишніх декорацій і змусити їх добряче подумати про те, як орієнтуватися в цих умовах та розкривати таємниці. При створенні таких задач ГМ повинен забезпечити місцевість безліччю речей, які можна красти, протикати, якими можна маніпулювати, з якими можна битися та від яких можна тікати. Тобто, якщо ви хочете створити атмосферу для дослідження вам потрібен деталізований логічний світ.

Дослідження можуть бути дуже різні. Я підготував от такий перелік варіантів можливих точок інтересу для дослідження, що ні в якому разі не може претендувати на вичерпність:
  • підземелля;
  • дика природа;
  • покинуте місто/село або інша урбаністична місцевість;
  • робота складного механізму;
  • мотивація НІПів;
  • природа феноменів або аномалій;
  • джерело власних сил/слабкостей;
  • містична природа зв’язку з потойбічними силами;
  • географія чи історія світу.
Дослідження в гарній грі проникає у будь-яку іншу сферу - бойову взаємодію, соціальну взаємодію та біхевіоризм.

Точки інтересу

Розмовляючи про дослідження просто неможливо оминути таку тему, як точки інтересу. Знову ж таки, цей термін не треба розуміти тільки як “точки на мапі, в яких може знаходитись щось, що викличе цікавість у персонажів гравців”. З переліку вище видно що точкою цікавості може бути що завгодно. НІП, що володіє магією про яку ніхто не чув у цьому світі, або предмет, який здатен перевернути з ніг на голову усі уявлення людства про його історію - також є точками інтересу на плані вашого кампейну.

При цьому важливо не робити цікавим взагалі все. Точку інтересу можна порівняти з дорогоцінним каменем, який привабливо сяє лише коли він знаходиться в буденному оточенні. Якщо ж сяйва забагато, воно може просто засліпити гравців, що призведе до втрати мотивації досліджувати. Тому краще обрамляти точки інтересу повсякденними речами. Так, у прикладі з НІПом, що володіє невідомою магією, гарною ідеєю буде оточити його пересічними громадянами та одним-двома учнями, що потроху вчаться  цьому магічному мистецтву.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Теги персонажів

Це Теги персонажів (Character Tags) з книги "The Atlas of the Latter Earth" Кевіна Кроуфорда. Дозвіл на переклад автор цього блогу отримав у приватному спілкуванні з К. Кроуфордом. Якщо у вас є якісь питання або пропозиції пишіть на електронну пошту fanat1986@gmail.com  Дякую за допомогу з вичиткою Valora! Так само як руїни, міста чи еліти можна визначити за допомогою тегів, так само можна визначити та окремих персонажів. Теги персонажів призначені для того, щоб дати вам швидкий спосіб визначити мотиваційні риси та елементи історії створених вами NPC, незалежно від того, чи є вони антагоністами, симпатичними фігурами, чи суперечними особистостями. Ви також можете використати ці теги як підказки для створення аспектів власного персонажа. Кожен тег персонажа супроводжується обговоренням різних способів прояву цього аспекту, чи то як особистої риси, чи то як ситуації, що визначила його теперішнє становище. Теги, як правило, зосереджені на тому, як ця риса може вплинути на пригод...

Теги спільнот

Це теги спільнот (Community tags) з Worlds Without Number: Free Edition . Теги спільнот надають можливість для пригод у будь-якому місці, де значна кількість людей змушена працювати разом для виживання. Хоча класичні "похмуре середньовічне місто" або "село фермерів" є типовими громадами, до цієї рубрики також можна включити монастирі, ізольовані ідеологічні групи, субкультури в рамках більшого суспільства або будь-які інші маси людей, у яких відсутня неявна ієрархія та загальна система організації спільноти. Як і інші теги, теги спільноти слід розглядати як широкі мазки та загальні напрями для вашої творчості, а не як строгий опис реальності. Буває корисно думати про них не у буквальному, а у метафоричному сенсі; можливо, жахлива данина, яку приносить спільнота, полягає в тому, що суспільство слухняно жертвує молодих людей у м'ясорубку прикордонних війн жорстокого лорда. Двох тегів, що добре поєднуються, зазвичай достатньо, щоб надати характер будь-якій спільнот...

Створення банди

Ні, в цій нотатці я не буду розповідати про те, як правильно створити банду, щоб тримати райончик. Хоч я і ріс в 90-х у місті Горлівка, але єдине джерело інформації, що доступно мені - система Cities Without Number . Кроуфорд пропонує створити банду у сетінгу кіберпанк, але ми спробуємо зробити його поради більш загальним. Наскільки часто вам в іграх траплялися розбійники, що були просто монстрами певного челенджу? Чи цікаво мати з такими справу? Мені от не дуже. Звісно, продумувати кожного члена банди - така собі ідея, але додати загального контексту банді можна. Тоді розбійники будуть мати власну мотивацію і перетворяться з декорації на міні-фракцію. Організоване злочинне угруповання - це сила, яка може бути задіяна у купі різних схем, завдяки гнучким моральним принципам. Бандити можуть бути зачинщиками страйків, або розганяти їх. Вони можуть бути найняті для державного перевороту чи для відволікаючого нападу на вежу архімага, поки пригодники крадуть з неї артефакт. Банда - сила, яка...